Wartość sprzedaży detalicznej zmalała w marcu o 1,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ub.r. - podał GUS. To najwyższy spadek od trzech lat. Ekonomiści powodów załamania sprzedaży upatrują w innym niż rok temu terminarzu świąt wielkanocnych, a także w późniejszym nadejściu wiosny.
Krzystof Rybiński, główny ekonomista banku BPH PBK, zwraca również uwagę na inny czynnik hamujący wzrost sprzedaży detalicznej - bardzo długą zimę i późne nadejście wiosny. - Z branży odzieżowej i obuwniczej otrzymujemy informacje o chwilowym zastoju. Ubrania i buty zimowe już się nie sprzedają, a klienci jeszcze nie kupują odzienia wiosennego - powiedział.
(ET)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?