Znowu Loeb!

Redakcja
Po raz pierwszy w historii Rajdu Szwecji zwycięstwo w tej imprezie przypadło kierowcy spoza Skandynawii. Sztuki wygrania II eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata 2004 dokonał zwycięzca Rajdu Monte Carlo Sebastian Loeb.

43. Rajd Szwecji

   To już drugie w tym roku zwycięstwo duetu Loeb/Elena w RMŚ. Pozwoliło ono Francuzowi objąć samodzielne przodownictwo w tabeli. Reprezentant Citroena pokonał wielkiego faworyta rajdu Marcusa Gronholma, ale przyznać trzeba obiektywnie, że Fina dopadł pech. Na początku zmagań w prowadzonym przez niego peugeocie 307 WRC awarii uległo wspomaganie układu kierowniczego i Gronholm stracił do rywali prawie minutę, którą potem mozolnie odrabiał przez cały czas trwania rajdu.
   Pod koniec pierwszego i na początku drugiego dnia zmagań, bezpośrednio po incydencie Gronholma, w rajdzie prowadził Estończyk Markko Martin, ale chwila dekoncentracji na odcinku specjalnym i opuszczenie drogi spowodowało, że reprezentant Forda stracił pięć minut i wszelkie szanse na końcowy sukces. Zresztą "przygody" nie ominęły tak znanych kierowców jak: Freddy Loix, czy Gilles Panizzi, którym nie dane było oglądać mety rajdu w Karlstadt.
   W tegorocznym Rajdzie Szwecji pojawiły się dwie polskie załogi (obie w mitsubishi lancerach evo VII gr. N). Tomasz Kuchar z Maciejem Wodniakiem dotarli do mety zawodów na doskonałej 4. pozycji w Production Cars (samochody seryjne), zaś Michał Sołowow i Maciej Baran na 31. miejscu w klasyfikacji generalnej (ten duet nie zgłosił się do rywalizacji Production Cars i klasyfikowany był, oprócz "generalki" w grupie N).
   Rajd Szwecji, II el. RMŚ ’2004: 1. Loeb/Elena (citroen xsara WRC) 3:26.17,7, 2. Gronholm/Rautiainen (peugeot 307 WRC) +46,4, 3. Petter Solberg/Mills (subaru impreza WRC) +1:21,5, 4. Tuohino/Aho (ford focus WRC) +1:42,1, 5. Sainz/Marti (citroen xsara WRC) +2:17,0, 6. Henning Solberg/Menkerud (peugeot 206 WRC) +4:17,6.
   Klasyfikacja kierowców: 1. Loeb 20, 2. Gronholm 13, 3. Martin 10, 4. Solberg 8, 5. Duval 6, 6. Tuohino 5. Producenci: 1. Citroen 24, 2. Ford 22, 3. Peugeot 17, 4. Subaru 12, 5. Mitsubishi 3. MH

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie