Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Żużel. Do grona I-ligowców zaproszono kluby z II ligi, a 11 ekip przydzielono do dwóch grup

Artur Bogacki
Dla Speedway Wandy będzie to drugi sezon na zapleczu ekstraligi
Dla Speedway Wandy będzie to drugi sezon na zapleczu ekstraligi fot. Artur Bogacki
W sezonie 2016 w Polsce będą tylko dwie klasy rozgrywkowe: ekstraliga i I liga. Ta ostatnia, w której po raz drugi zaprezentuje się Speedway Wanda Instal Kraków, będzie mieć nową formułę. Do stawki dołączono bowiem ekipy z II ligi, a 11 zespołów w rozgrywkach podzielonych zostało na dwie grupy.

Fuzja to efekt małej liczby klubów, które otrzymały licencję na jazdę w tym roku. Zgody na dalsze występy nie dostali niedawni rywale Speedway Wandy Instal: Ostrovia i Start Gniezno, a także II-ligowy KMŻ Lublin. Pierwsza liga byłaby więc mocno okrojona (6 klubów), dlatego zdecydowano się na połączenie. Fuzję jednogłośnie zaakceptowali uczestnicy spotkania przedstawicieli klubów, które odbyło się w Poznaniu.

- Naszym marzeniem jest podział na trzy ligi po osiem drużyn, ale zapewniam, że w tym przypadku nie było na co czekać, tym bardziej że prezesi klubów chcieli wyjechać ze spotkania w Poznaniu z konkretami - mówi Zbigniew Fijałkowski, członek prezydium Głównej Komisji Sportu Żużlowego (cyt. za oficjalną stroną GKSŻ polskizuzel.pl).

- Ostrów w terminie nie złożył żadnego wniosku do komisji licencyjnej i sam się wykluczył. Teraz mamy sygnały, że jednak chcieliby jechać, ale to nie jest decyzja Głównej Komisji Sportu Żużlowego. Oni muszą złożyć dokumenty i przekonać zespół licencyjny. W innej sytuacji jest Gniezno, które złożyło niepełne dokumenty i nie dostało licencji. Z prezesem Lublina rozmawiałem nie raz i nie dwa, że on musi złożyć wniosek licencyjny i go obronić. W terminie to się nie udało.

Jedenaście zespołów podzielono na 2 grupy, na podstawie rankingu za 2015 rok. W jednej pojadą: Hawi Racing Opole, Kolejarz Rawicz, Orzeł Łódź, Polonia Bydgoszcz, Polonia Piła i Stal Rzeszów, a w drugiej: Speedway Wanda Instal, Lokomotiv Daugavpils, Wybrzeże Gdańsk, Włókniarz Częstochowa oraz KSM Krosno. Nie jest jeszcze znany terminarz ani dokładny regulamin rozgrywek.

Połączenie lig jest w zamyśle tymczasowym rozwiązaniem. Aby wrócić do wcześniejszego modelu, potrzeba jednak rozwoju żużla w Polsce. GKSŻ zadeklarowała, że jeśli proces licencyjny na sezon 2017 pomyślnie przebrnie przynajmniej 13 klubów, to wróci podział na I i II ligę. Przy takim założeniu, z obecnej I ligi spadną trzy zespoły. Decyzje zapewne zapadną dopiero w grudniu.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski