MKTG SR - pasek na kartach artykułów

29 wariantów klasy E

A
Po czterech latach na rynku i około milionie sprzedanych egzemplarzy, Mercedes-Benz zaprezentował nową generację klasy E. W samochodzie tym zmieniono bądź poddano modernizacji około 2000 elementów. W ubiegłym tygodniu na torze Kielce w Miedzianej Górze odbyła się polska prezentacja tego auta

W ofercie nowej E-klasy będzie 29 wariantów modelu - 16 sedanów i 13 kombi. Z silnikami o mocy od 136 KM do 378 do 514 KM klasa E nowej generacji przewyższa zarówno poprzedniczkę (moc silników od 122 KM do 476 KM), jak i konkurencję.

Co zmieniło się w wyglądzie nowego mercedesa? Klasa E podkreśla dobrze znaną "twarz" z podwójnymi "oczami" reflektorów, dodając przezroczyste żaluzje w górnej części lamp, rozwiązanie uderzające efektem po włączeniu reflektorów. Po raz pierwszy zastosowano też świecące diody LED do realizacji funkcji świateł postojowych. Wygląd wszystkich wariantów modeli E podkreślają dodatkowo boczne fartuchy progowe oraz tylny zderzak w stylu avantgarde.
Jeśli chodzi o wyposażenie wewnętrzne, modele nowej generacji różnią się od obecnie produkowanej nową kolorystyką, nową, czteroramienną kierownicą wyposażoną w uruchamiane kciukiem przyciski o wydłużonym kształcie, a także nową jednostką kontrolną montowanego w standardzie układu automatycznej klimatyzacji Thermatic.
Pionierskie rozwiązania to układ reagowania z wyprzedzeniem na sytuacje na drodze o nazwie PRE-SAFE, którego "refleks" umożliwia uruchomienie środków chroniących bezpieczeństwo kierowcy i pasażera na przednim fotelu wobec zbliżającego się nieuchronnego zderzenia. PRE-SAFE, pierwszy na świecie system tego rodzaju, wszedł do seryjnej produkcji w roku 2002, kiedy znalazł się na wyposażeniu klasy S.
Stanowiące standardowe wyposażenie nowej klasy E aktywne zagłówki NECK-PRO to także rozwiązanie unikatowe. Podczas uderzenia w tył samochodu kontrolowane przez system czujników zagłówki foteli w ciągu milisekund przesuwają się do przodu, aby ochronić głowy kierowcy i pasażera z przodu. Adaptacyjne zagłówki foteli zapobiegają w chwili zderzenia wygięciu się górnej części kręgosłupa, będącemu przyczyną urazów jego szyjnego odcinka. Ten typ urazu należy do najczęstszych, do jakich dochodzi w wyniku wypadków drogowych. W samej Unii Europejskiej kontuzja ta powoduje straty wysokości 8 miliardów euro rocznie.
Mercedes-Benz wyposaża nową generację klasy E w pulsujące światła stopu, które pomagają zapobiegać przypadkom najechania na tył samochodu poprzedzającego. Ich zadaniem jest ostrzeganie kierowców przed groźbą wypadku skuteczniej niż czynią to dotychczas stosowane światła hamowania. Testy pokazują, że czas reakcji kierowcy w przypadku zastosowania pulsującego światła ostrzegawczego może ulec skróceniu nawet o 0,2 sekundy, co przekłada się na skrócenie o 5,5 metra drogi hamowania przy jeździe z prędkością 100 km/h.
Klasa E nowej generacji jest pierwszym w świecie pojazdem wyposażonym w adaptacyjne reflektory przednie, które reagują na stan pogody i warunki drogowe. Aktywny system oświetlenia jest oparty na przednich lampach biksenonowych dużej mocy i oferuje kierowcy pięć różnych funkcji świecenia: tryb szosowy zapewnia skuteczniejsze doświetlenie pobocza niż tradycyjne światła mijania. Zasięg widzenia kierowcy zwiększa się o około 10 m, dzięki czemu jest on w stanie wcześniej dostrzec innych użytkowników bądź przeszkody na drodze.
Tryb autostradowy, uruchamiający się automatycznie przy prędkości powyżej 90 km/h, daje równy snop światła o zasięgu do 120 m, oświetlający całą szerokość drogi. W środku tego snopu pole widzenia kierowcy jest wydłużone o kolejne 50 m. Dzięki lampom przeciwmgłowym o rozszerzonej funkcjonalności, stanowiącym również część składową inteligentnego układu oświetlenia, Mercedes-Benz osiągnął redukcję odblasków, poprawiając tym samym również orientację kierowcy podczas podróży w warunkach zamglenia.
Kolejnym elementem inteligentnego układu oświetlenia jest funkcja doświetlania zakrętów, która zapewnia podniesienie poziomu bezpieczeństwa podczas przejazdu przez skrzyżowania lub wolnego pokonywania zakrętów. (A)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski