Toyota corolla liftback znajduje coraz więcej zwolenników, choć do niedawna jeszcze cieszyła się mniejszą popularnością niż np. odmiana hatchback
Klient ma tutaj do wyboru cztery różne wersje samochodu: hatchback, sedan, wagon i liftback. Do niedawna jeszcze ten ostatni uznawany był za pojazd o niezbyt udanej linii stylizacyjnej. Zwisający, nieco masywny tył wydawał się mniej atrakcyjny niż zgrabnie zamknięta bryła hatchbacka czy klasyczna w linii wersja sedana. Coraz częściej jednak nabywcy corolli decydują się na odmianę liftback, która daje spore możliwości przestrzenne, zwłaszcza jeśli chodzi o pojemność bagażnika (372 litry, czyli o 91 litrów więcej niż w hatchbacku i tylko o 18 litrów mniej niż w sedanie). Po złożeniu oparć tylnej kanapy objętość bagażnika liftbacka zwiększa się do 1060 litrów.
Karoseria toyoty corolli liftback o pięciorgu drzwi i wymiarach: 4290/1690/1385 jest o 200 milimetrów dłuższa od wersji hatchback i tylko o 5 milimetrów krótsza od sedana. Jest też najcięższą wersją (1060 kg) spośród wyżej wymienionych (poza wagonem, który waży 1075 kg).
Jak każda wersja corolli, tak również liftback występuje na rynku w kilku odmianach wyposażeniowych: terra 1, 2, 3 i 4 (od najuboższej do najbogatszej). W wersji podstawowej corolla liftback posiada seryjnie montowany airbag dla kierowcy oraz wspomaganie układu kierowniczego, w wersji terra 4, czyli najdroższej seryjne wyposażenie samochodu obejmuje: ABS, dwie poduszki powietrzne (dla kierowcy i pasażera), poduszki boczne, centralny zamek, elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie podnoszone szyby przednie oraz wspomaganie układu kierowniczego.
Krytykowany przez niektórych estetów ciężki tył liftbacka przyczynia się do lepszego rozkładu masy samochodu, a co za tym idzie, do poprawy jego walorów jezdnych. Ma to kolosalne znaczenie, biorąc pod uwagę fakt, że samochód pretenduje do miana pojazdu rodzinnego (oczywiście w ramach reprezentowanego przez siebie segmentu C).
Bardzo solidnie, jak zresztą cała pozostała konstrukcja pojazdu, prezentują się dwa montowane pod jego maską silniki. Oba wykonane w technice VVT-i (Variable Velve Timing-intelligent czyli zmienne, inteligentne sterowanie fazami rozrządu), oba szalenie elastyczne i ekonomiczne. Pierwszy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, o pojemności 1332 cm sześc. osiąga maksymalną moc 86 KM, maksymalny moment obrotowy 120 Nm, szybkość 100 km/godz. w ciągu 12,5 sekundy, szybkość maksymalną 175 km/godz. oraz średnie zużycie paliwa na poziomie 6,9 litra na sto. Jednostka jest odrobinę za słaba jak na tak pokaźne gabaryty samochodu.
Drugi silnik, znacznie większy, bo posiadający pojemność skokową 1598 cm sześc. osiąga maksymalną moc 110 KM przy 6000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3800 obr./min, szybkość 100 km/godz w ciągu 10,3 sekundy, szybkość maksymalną 195 km/godz. i średnie zużycie paliwa w granicach 8,8 litra na sto.
Okazuje się, że dyskryminowana nieco przez zwolenników toyoty corolla w wersji liftback prezentuje walory, jakich nie posiada ani faworyzowany hatchback, ani też praktyczny sedan. Warto zatem przy podejmowaniu decyzji o zakupie corolli przeanalizować wszystkie "za" i "przeciw", aby później nie żałować zbyt pochopnie podjętej decyzji.
MH
Pozostałe dane toyoty corolli w wersji liftback:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?