Międzynarodowy zespół projektantów nadał jej wyrazisty, dynamiczny, a zarazem harmonijny kształt. Nowe nadwozie gwarantuje wygodę jazdy. Jest solidne, mocne i bezpieczne, a także odrobinę niezwykłe, dzięki zastosowaniu wielu oryginalnych rozwiązań. Almera nowej generacji jest dłuższa o 64 mm, szersza o 16 mm i wyższa o 55 mm od swojej poprzedniczki. Profil nadwozia obu wersji jest zdominowany przez wysoko poprowadzoną dolną linię okien, mocno zaznaczony tylny słupek i charakterystyczną linię dachu. Tylna część, ze względów aerodynamicznych, jest mocniej zwężona, co dodatkowo podkreśla linia dachu (surf-tail).
Przód jest mocno pochylony, łagodnie przechodzi w stromą maskę, a następnie w przednią szybę, której podstawa została przesunięta do przodu, aby zwiększyć kąt jej pochylenia i uzyskać możliwie równą linię, łączącą przód nadwozia z dachem. Duże znaczenie w stylizacji nadwozia posiadają nowe reflektory z kierunkowskazami przypominającymi... diamenty. Także tylnym lampom zespolonym nadano wygląd kryształów, a to za sprawą przezroczystej pokrywy umieszczonej na jednolicie czerwonym, jednoczęściowym kloszu.
Nowa almera jest standardowo wyposażona w 15-calowe obręcze kół. Rozstaw osi jest taki sam, jak u poprzednika i wynosi 2535 mm. Odpowiednio do czterech standardów wyposażenia wnętrza - Comfort, Comfort Plus, Comfort High i Sport - stosuje się cztery rodzaje kołpaków. Koła wykonane z lekkich stopów montowane są na życzenie. Wnętrze jest "lekkie", przestronne i nowoczesne. Dotyczy to szczególnie tych elementów, które leżą na linii wzroku użytkowników: przedniego słupka, podsufitki czy pokrywy schowka konsoli centralnej tablicy rozdzielczej. W nowym aucie są standardowo montowane szyby z filtrem cieplnym i UV, zmniejszające nasłonecznienie kabiny oraz eliminujące przenikanie promieni ultrafioletowych.
Dwa do wyboru silniki użyte do napędu nowej almery to benzynowe jednostki serii QG o pojemnościach 1,5 litra i 1,8 litra. Większy silnik z rodziny QG -QG18DE został wyposażony w system zmiennych faz rozrządu (NVCS), bezrozdzielaczowy układ zapłonu, a także układ zawirowania mieszanki, dzięki czemu uzyskuje aż 97 proc. maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 2400 - 4800 obr./min. Jednostka ta ma moc maksymalną 114 KM przy 5600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 2800 obr./min. Silnik QGDE 1.5 ma pojemność 1497 ccm i moc 90 KM przy 5600 obr./min.
(A)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?