MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Auto z potencjałem. Test Hyundaia Elantra 1.6 MPI

Janusz Michalczak
Janusz Michalczak
Elantra w klasie kompaktów wyróżnia się niezwykle elegancką, opływową sylwetką
Elantra w klasie kompaktów wyróżnia się niezwykle elegancką, opływową sylwetką Fot. Hyundai
Obecny przez lata Hyundai odpuścił sobie w pewnej chwili polski rynek. Gdyby nie ten fakt, Elantra byłaby z pewnością jednym z bardziej popularnych aut w Polsce.

Hyundai świetnie radził sobie w początkach transformacji gospodarczej w Polsce. Niewiele nawet brakowało, a byłby on obecny w dawnych obiektach FSO na Żeraniu. Niestety, tak się nie stało, ze szkodą dla motoryzacji w naszym kraju (wybrano Daewoo).

Stratę ilustruje współczesna gama Hyundaiów, którą reprezentuje m.in. świetnie sprzedający się Tucson oraz prezentowana Elantra, auto mające wszystko to, co podoba się nad Wisłą - przede wszystkim sylwetkę sedana, znakomitą technikę oraz bogate wyposażenie.

Elantra stylistycznie jest bez zarzutu i należy z pewnością do najładniejszych w ofercie rynkowej. Podoba się zresztą nie tylko w Polsce. Od pojawienia się pierwszej Elantry 25 lat temu sprzedano już ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu.

Auto zdobyło wiele nagród, w tym tytuł samochodu roku 2012 w Ameryce Północnej. Z wiodącymi modelami Hyundaia łączy ten pojazd charakterystyczny sześciokątny grill w modnym kształcie odwróconego diamentu. Auto ma wąskie, sportowe reflektory i elegancką linię boczną. Nowa wersja jest o 20 mm dłuższa i 25 mm szersza od poprzedniczki i oferuje przestronne wnętrze porównywalne z pojazdami pozycjonowanymi o segment wyżej. - Konstrukcja nadwozia została zmodyfikowana w celu uzyskania wyższej trwałości i sztywności - zwraca uwagę Paweł Ciepaj z KoreaMotors. - 53 proc. stali wykorzystanej w konstrukcji nowej Elantry to zaawansowana stal o wysokiej trwałości (AHSS), o 32 proc. więcej w porównaniu z modelem poprzedniej generacji.

W aucie osiągnięto jeden z najlepszych tym w segmencie współczynników oporu powietrza (Cx = 0,27), co skutkuje niskim średnim zużyciem paliwa, na poziomie ok. 6 l na 100 km.

System ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCTA) zmniejsza ryzyko zderzenia z innym pojazdem, np. podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc o ograniczonej widoczności. System monitoruje w promieniu 180 stopni i ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo o nadjeżdżających pojazdach.

Manewrowanie autem ułatwia wspomaganie elektryczne.

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

WIDEO: Jak walczyć ze świątecznymi kaloriami?

Źródło: Tarnowskie Media sp. z o.o.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski