Nieprawidłowości stwierdzono u 124 przedsiębiorców, czyli blisko 37 proc. skontrolowanych. IH nałożyła 87 mandatów karnych.
Jak się okazuje, nadal najczęstszą nieprawidłowością jest brak cennika - nie było go w 43 placówkach, głównie u fryzjera, szewca, w warsztacie motoryzacyjnym, ale także np. w wypożyczalni sukien ślubnych. Ponadto przedsiębiorcy mieli cenniki, w których koszt usługi był zawarty w przedziale od... do...
Inspektorzy sprawdzili też oznakowanie 910 partii wyrobów stosowanych lub sprzedawanych w związku z prowadzoną działalnością usługową, kwestionując blisko 30 proc. Najczęściej zastrzeżenia wzbudzało oznakowanie produktów w salonach optycznych oraz u zegarmistrza. Nieprawidłowości dotyczyły braku na towarach m.in. opisu produktu, składu surowcowego, ceny, nazwy i adresu producenta. W jednym z zakładów optycznych okulary przeciwsłoneczne dla dzieci nie zawierały m.in. informacji - przy jakim natężeniu oświetlenia chronią, a u fryzjera sprzedawano kosmetyki po upływie terminu przydatności do użycia.
Znacznie lepiej było, jeśli idzie o prawidłowość naliczania i pobierania opłat za świadczone usługi w stosunku do cen uwidocznionych w cennikach. Rozbieżności stwierdzono tylko u jednego z 201 skontrowanych pod tym kątem przedsiębiorców. (I)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?