Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej postępuje, północ Krakowa się zmienia. Estakady, kładki, tunel. Nowe zdjęcia

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwają prace związane z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej. W ramach zadania powstaje m.in. tunel drogowy w ciągu ul. Opolskiej.
Trwają prace związane z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej. W ramach zadania powstaje m.in. tunel drogowy w ciągu ul. Opolskiej. Andrzej Banaś
Wiosenna pogoda sprzyja budowie linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej wraz z towarzyszącą infrastrukturą drogową. Roboty drogowe zbliżają się do końca, ale wciąż trzeba się liczyć na związane z nimi utrudnienia. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postęp prac związanych z inwestycją, w ramach której powstaje m.in. tunel drogowy w ciągu ul. Opolskiej.

- Prace związane z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej przebiegają zgodnie z planem. Uciążliwości dla mieszkańców związane z inwestycją z każdym dniem powinny być coraz mniejsze. W związku z układaniem nawierzchni drogowych będą jednak jeszcze występować czasowe utrudnienia w ruchu - przyznaje Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Tramwajem do Górki Narodowej z nowym rokiem szkolnym

Plan jest taki, by linia tramwajowa do Górki Narodowej została uruchomiona przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Natomiast tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej ma zostać udostępniony kierowcom w maju, jeżeli na zakończenie prac w takim terminie pozwolą warunki pogodowe.

Tunel wzdłuż ul. Opolskiej jest jednym z 7 obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii tramwajowej do Górki Narodowej. Jego długość wyniesie ok. 100 m, a szerokość ok. 23 m. Włącznie z najazdami po stronie wschodniej i zachodniej, całkowita długość będzie miała ok. 414 m. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 metrów.

Oprócz tunelu w ciągu ul. Opolskiej powstają też m.in. estakady nad doliną potoku Sudoł – tramwajowo-drogowa i drogowa, które pozwolą przenieść ruch w kierunku północnym ponad ul. Nad Sudołem.

Zmienia się wygląd elewacji trybun na stadionie Wisły Kraków.

Przyciemnianie stadionu Wisły. Tak piłkarski obiekt dopasowu...

Przypomnijmy, że budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride: przy pętli Krowodrza Górka, przy ul. Pachońskiego oraz przy powstającej pętli Górka Narodowa.

Ceny samochodów elektrycznych zaczynają spadać

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski