Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 odbywa się zgodnie z planem. Nowa droga ma być gotowa w 2025 roku. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Budowa mostu nad Sołą w Oświęcimiu w ciągu powstającej obwodnicy od strony Kamieńca
Budowa mostu nad Sołą w Oświęcimiu w ciągu powstającej obwodnicy od strony Kamieńca Urząd Miasta w Oświęcimiu
Budowa obwodnicy Oświęcimia do drogi ekspresowej S1 odbywa się zgodnie z harmonogramem. Tak zapewniają przedstawiciele wykonawcy z firmy Budimex. Zakończenie całej inwestycji planowane jest w 2025 roku.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Do końca roku powstaną dwa nowe ronda w Oświęcimiu

Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole i połączeniem do drogi S 1 rozpoczęła się na początku listopada ub. roku. W ramach 9-kilometrowej drogi przewidziane są m.in. trzy mosty na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunel pod torami w ciągu ul. Ostatni Etap. Jeśli nie liczyć falstartu związanego z przeciągającymi się procedurami administracyjnymi w ub. roku, inwestycja od momentu wbicia symbolicznej łopaty przebiega zgodnie z planem.

- Prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem, na inwestycji nie ma poślizgu - zaznaczył Paweł Darowski, kierownik budowy z firmy Budimex, głównego wykonawcy inwestycji.

Podczas niedawnego spotkania w oświęcimskim magistracie z udziałem przedstawicieli miasta, gminy Oświęcim, starostwa, inwestora GDDKiA oraz ZDW przedstawił stan zaawansowania prac, a także problemy, których nie brakuje.

Zapewnił także, że wykonawca stara się ograniczać utrudnienia dla kierowców i mieszkańców związane z prowadzoną inwestycją.
Dotyczą one m.in. budowy ronda w ciągu drogi wojewódzkiej 948 w kierunku na Kęty oraz kolejnego na drodze 933 w rejonie ulicy Legionów. Tutaj rozpoczęcie prac planowane jest w połowie lipca, co w połączeniu z nasileniem ruchu wakacyjnego może stwarzać wiele uciążliwości i problemów dla mieszkańców.

- Staramy się zminimalizować utrudnienia związane z rondami wykonując wiele prac przygotowawczych i dodatkowych przed wprowadzeniem ruchu wahadłowego. Jeśli nie będzie innych warunków, które mogą nas zaskoczyć planujemy zakończyć ich budowę do końca tego roku – powiedział Paweł Darowski.

Tymczasem we wrześniu przybędą kolejne utrudnienia w związku z realizacją tunelu pod torami w ciągu ul. Ostatni Etap. O tym wykonawca poinformuje z wyprzedzeniem.

– Są to ważne informacje dla mieszkańców, staramy się dyskutować o organizacji ruchu, przyjmować rozwiązania, które będą jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców – podkreślił prezydent miasta Janusz Chwierut.

Kluczowa inwestycja dla układu komunikacyjnego Oświęcimia

Jak dodaje, inwestycja, która zakłada również budowę mostu na Sole jest kluczowa i strategiczna, w znacznym stopniu pozwoli rozładować problemy komunikacyjne w mieście.

- Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości i kłopotów komunikacyjnych jakie nas czekają, mamy jednak przekonanie, że w 2025 roku będziemy się cieszyć z nowej obwodnicy – zauważył prezydent Oświęcimia.

Na miejskim etapie jej przebiegu wybudowane zostanie jeszcze trzecie rondo przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, ułatwiające zjazd w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora. Jego budowa zaplanowana jest na przyszły rok.

od 7 lat
Wideo

Tadeusz Płużański - Dlaczego warto pielęgnować pamięć o wyklętych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski