Wkrótce minie tydzień od wprowadzenia ograniczeń w ruchu na skrzyżowaniu ulic Powstańców Wielkopolskich, Wielickiej i Powstańców Śląskich, a korki raczej nie bardzo się zmniejszają. W środę o pomysłach na ich rozładowanie dyskutowali przedstawiciele Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, krakowskiej policji i PKP, odpowiedzialnego za budowę łącznicy.
Autor: Klaudia Stabach
Urzędnicy nie chcieli ujawnić, jakie propozycje padły podczas tego spotkania. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że jednym z nich jest wydzielenie buspasa na ul. Kamieńskiego. Będą mogły się po nim poruszać nie tylko miejskie autobusy, ale również samochody osobowe. Warunkiem jest jednak przewożenie w pojeździe co najmniej trzech osób. Jednocześnie ma zostać zwiększona częstotliwość kursowania autobusów i tramwajów, zwłaszcza ulicami Limanowskiego i Wielicką.
Urzędnicy nie biorą natomiast pod uwagę wyznaczenia kontrapasa na al. Powstańców Śląskich, w kierunku Powstańców Wielkopolskich. Według ZIKiT takie rozwiązanie nie jest możliwe na dłuższy czas. Powodem jest kolejny etap budowy łącznicy Zabłocie - Krzemionki: w pierwszej połowie kwietnia z ruchu zostaną wyłączone dwa pasy na al. Powstańców Wielkopolskich.
Z niecierpliwością na zakończenie prac w Podgórzu czekają nie tylko kierowcy. Po oddaniu estakady kolejowej do użytku czas podróży z Krakowa do Zakopanego i ze Skawiny do Krakowa skróci się o około 15 minut.
W ramach tej inwestycji poza łącznicą zostaną wybudowane także dwie stacje kolejowe - na Zabłociu i Krzemionkach. Koszt prac budowlanych to 268 mln zł. Mają się one zakończyć w drugiej połowie 2017 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?