Początkowo zakładano, że rząd zbierze się w sali konferencyjnej przy ul. Basztowej 22. Jednak po rekonesansie uznano, że lepszym miejscem będą budynki dawnego Centrum Administracyjnego Huty Sendzimira. Kilka tygodni temu przejął je od ArcelorMittal wojewoda małopolski.
W porządku dzisiejszych obrad rządu nie ma punktów poświęconych specjalnie Małopolsce. Wczoraj premier Ewa Kopacz zapowiedziała jednak przyjęcie uchwały o kontynuacji Strategicznego Oświęcimskiego Programu Rządowego. Niewykluczone, że pojawią się także inne propozycje.
Ta najważniejsza może dotyczyć budowy linii kolejowej Podłęże - Piekiełko. Tydzień temu Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zakończyło konsultacje programu inwestycji kolejowych. W ministerialnej wersji programu trasa skracająca dojazd pociągiem do Zakopanego i Nowego Sącza znajduje się na liście rezerwowej, co oznacza, że nie powstanie w najbliższych latach. Zwolennicy budowy nowej linii i przywrócenia ruchu na torach łączących Nowy Sącz i Chabówkę mobilizowali Małopolan do wysyłania petycji w sprawie przesunięcia linii Podłęże - Piekiełko na listę podstawową inwestycji kolejowych. Efekt jest taki, że z naszego regionu napłynęło najwięcej uwag.
Gdyby rzeczywiście padła deklaracja o budowie nowej linii kolejowej, byłaby to nie tylko najważniejsza, ale i najkosztowniejsza obietnica złożona w ciągu dwudniowej wizyty w Małopolsce. Na połączenie kolejowe Podłęże - Piekiełko i modernizację trasy Chabówka - Nowy Sącz potrzeba blisko 9 mld zł.
Wczoraj wiceminister infrastruktury Paweł Olszewski wykluczył, by decyzja zapadła dzisiaj. Może za dwa tygodnie.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?