Auta już jeżdżą niektórymi odcinkami obwodnicy Olkusza FOT. ARCHIWUM ZDW W KRAKOWIE
Ta część trasy przebiegać będzie od drogi nr 94 do trasy chrzanowskiej (droga wojewódzka nr 791), obok osiedli Młodych i Pakuska.
Mieszkańcy bloków położonych najbliżej planowanej drogi obawiają się hałasu i wzmożonego ruchu samochodów. Ustały jednak protesty. Trzeba będzie co prawda wyburzyć kilka garaży, ale droga odciąży centrum miasta i poprawi płynność ruchu w tym rejonie.
- Aktualny układ drogowy stanowi zagrożenie dla mieszkańców, kierowców i środowiska. Na drogach w Olkuszu jest bowiem zbyt tłoczno - podkreśla Roman Leśniak z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie. - Budowa obwodnicy zwiększy możliwości przeniesienia rosnącego ruchu poza obszar zabudowany miasta - dodaje.
Druga część obwodnicy Olkusza ma niecałe 3 km. Zakres prac to m.in. wybudowanie dwupasmówki oraz skrzyżowań z drogami publicznymi. Konieczna jest też przebudowa chodników, rowów, przepustów, zatoczek autobusowych czy zjazdów.
Ważną częścią inwestycji jest też budowa wału ziemnego pomiędzy osiedlem Tysiąclecia, a obwodnicą (pełniącego rolę ekranu akustycznego) oraz budowa przejścia podziemnego pod obwodnicą. Niezbędne jest również przebudowanie linii wysokiego napięcia, kanalizacji oraz oświetlenia ulicznego.
Drugi etap ma kosztować 18,5 mln zł. Ma zostać zakończony w ciągu 13 miesięcy. Jeszcze kilka lat temu mało kto w Olkuszu wierzył, że dojdzie do jej realizacji.
Katarzyna Ponikowska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?