- Kontrapas na ulicy Łobzow-skiej byłby najszybszym rowerowym połączeniem Starego Miasta i Krowodrzy - twierdzi Krzysztof Ryba ze Stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów.
S tanowiłby także alternatywę dla cyklistów, którzy niezbyt chętnie jeżdżą ruchliwą Karmelicką. Powodem jest ruch tramwajowy i kostka brukowa.
- Niestety, władze miasta od ponad dziesięciu lat wynajdują preteksty, by nie zrealizować tego zadania. Nasze apele zignorowało już trzech kolejnych wiceprezydentów Krakowa od spraw transportu. Cała sprawa to skandal - twierdzi Jarosław Prasoł z krakowskiej Federacji Zielonych.
Kilka lat temu tłumaczono, że kontrapas zagrozi bezpieczeństwu ruchu oraz ograniczy znacząco miejsca parkingowe.
Teraz problemem jest przewężenie ulicy Łobzowskiej w rejonie skrzyżowania z ulicą Siemiradzkiego. - Kilka lat temu przebudowywano Łobzowską po tragicznym wypadku. Jednak ówczesny remont nie uwzględnił interesów wszystkich uczestników ruchu. Teraz miasto będzie musiało ponieść kolejne koszty, których można było uniknąć - twierdzi Krzysztof Ryba.
Jego zdaniem dwudziestometrowe przewężenie nie jest przeszkodą dla wyznaczenia kontrapasa na kilometrowej ulicy.
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu odpiera zarzuty, twierdząc, że chce wyjść naprzeciw rowerzystom. Jednak z konkretami jest problem.
- Jeszcze nie znany terminu realizacji kontrapasa - przekazał Piotr Hamarnik z ZIKiT.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?