Konstrukcję najmniejszej malucha Skody oparto na koncepcji sprawdzonej w większych modelach - tj. centralnej rurze nośnej, wahliwych półosiach napędowych kół tylnych i możliwie sztywnej konstrukcji nadwozia.
Na zdjęciu prezentujemy auto o nazwie sagitta z czterosuwowym, dwucylindrowym widlastym silnikiem, chłodzonym powietrzem. Przy objętości 844 ccm, generował moc 15 KM i we współpracy z 3-stopniową przekładnią zapewniał prędkość 75 km/h i średnie spalanie na poziomie 5l benzyny. Wydarzenia roku 1938 w Czechosłowacji ostatecznie zahamowały rozwój projektu, a prototy trafił w ręce prywatne.
Jeden z nich w latach 1939-1954, pokonał dystans 70 tysięcy kilometrów, zachowując sprawność, jakiej mógł pozazdrościć mu niejeden samochód seryjny.
Prototyp przetrwał do naszych czasów i całkiem niedawno został poddany pieczołowitej restauracji w pracowniach fabrycznego muzeum.
Współczesny maluch Skody to citigo. Samochód ten jest czeską wersją volkswagena up! Auto mające konkurować m.in. z nowym fiatem panda czy "trojaczkami" z Kolina (toyota aygo/citroen c1/peugeot 107) mierzy 356 cm długości, 165 cm szerokości i 148 cm wysokości. Rozstaw osi - 242 cm - zapewniać ma stosunkowo komfortowe warunki podróży nawet dla czwórki pasażerów. Łatwa do zaakceptowania jest również przestrzeń bagażowa - 251 litrów to w tej klasie całkiem niezły wynik, po złożeniu oparć tylnej kanapy, dzięki pudełkowatemu nadwoziu, pojemność kufra wzrasta do 951 litrów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?