Dynamika i oszczędność, czyli nowa Honda Civic e:HEV w wersji standardowej

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
W nowym modelu pełna gama zaawansowanych rozwiązań, dbających o bezpieczeństwo oferowana jest w standardzie.
W nowym modelu pełna gama zaawansowanych rozwiązań, dbających o bezpieczeństwo oferowana jest w standardzie. Fot: Honda
Na rynek trafia nowy model Civic e:HEV. To już jedenasta generacja kultowego kompaktu. Jak zostanie przyjęta?

Honda świętuje 50-lecie modelu Civic hatchback i wprowadza na rynek nowy model Civic e:HEV. To jedenasta generacja kultowego kompaktu. Ten model jest oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym, co wieńczy proces elektryfikacji europejskiej gamy pojazdów Hondy.

Układ napędowy e:HEV składa się z 2-litrowej jednostki benzynowej z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracującej w cyklu Atkinsona, dwóch silników elektrycznych, nowej jednostki sterującej przepływem mocy, a także inteligentnego zespołu akumulatorów.

Maksymalna moc układu jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego i wynosi 135 kW, a maksymalny moment obrotowy 315 Nm. Deklarowana emisja CO2 nie przekracza 110 gramów na km.

Słów kilka o najważniejszym elemencie samochodu, czyli silniku. W nowym Civicu łączy on 72-ogniwowy zespół akumulatorów litowo-jonowych i dwa niewielkie, ale mocne silniki elektryczne. Sprzężono je z 2-litrowym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracującym w cyklu Atkinsona.

Zespół napędowy
Pod tylnymi siedzeniami znajduje się najnowsza wersja inteligentnego zespołu akumulatorów, który jest mniejszy i lżejszy, a jednocześnie charakteryzuje się zwiększoną gęstością magazynowanej energii. Zespół napędowy oferuje wysoki moment obrotowy, generowany od najniższych RPM i mocne przyspieszenie, zapewniając wyjątkową oszczędność.

Zaawansowany układ może płynnie przełączać się pomiędzy napędami elektrycznym, hybrydowym i spalinowym bez udziału kierowcy. Kierowca może wybierać spośród czterech trybów jazdy – Eco, Normal, Sport i nowego Individual.

Centralnym elementem systemu e:HEV jest przekładnia e-CVT o stałym przełożeniu, kontrolowana przez inteligentny układ sterowania przepływem mocy. W kabinie stworzono wyciszone, relaksujące środowisko, poprawiając ogólne właściwości jezdne pojazdu. Efektem jest odczucie płynności i równomiernego przebiegu przyspieszania.

Civic jedenastej generacji ma o 35 mm dłuższy rozstaw osi i szerszy rozstaw kół w stosunku do swojego poprzednika. Wpływa to na lepsze osiągi na prostych odcinkach drogi jak i na zakrętach. Nowy Civic jest również pierwszym w historii, w którym zastosowano przednie fotele z konstrukcją zapewniającą lepszą stabilizację i komfort pasażerów.

- Każdy nowy Civic wzbudza duże oczekiwania, a w przypadku najnowszej generacji skupiliśmy się na zapewnieniu wyższej satysfakcji, emocji i wzbogaceniu doznań kierowcy i pasażerów - mówi Tomoyuki Yamagami, szef projektu nowej generacji Civica e:HEV.

Pakiet Honda SENSING
W nowym Civicu zastosowano pakiet Honda SENSING – rozbudowany zestaw zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i rozwiązań wspomagających kierowcę.

Nowa przednia kamera o szerokim kącie widzenia 100 stopni oraz udoskonalone systemy rozpoznawania obiektów zwiększają zdolność Civica do wykrywania pieszych, krawędzi jezdni, oznakowania poziomego drogi oraz innych pojazdów, w tym motocykli i rowerzystów.

Po raz pierwszy auto wyposażono w czujniki ultradźwiękowe – po cztery z przodu i z tyłu pojazdu. Oprócz udoskonalonych rozwiązań minimalizujących skutki ewentualnej kolizji, systemu utrzymywania na pasie ruchu czy tempomatu adaptacyjnego, w Civicu wprowadzono monitorowanie martwego pola i ruchu poprzecznego oraz asystenta jazdy w korku.

W swej najnowszej odsłonie samochód jest odzwierciedleniem nowego, progresywnego, radosnego podejścia do designu, w myśl zasady Hondy „Maksimum Człowieka, Minimum Maszyny”.

Charakteryzuje się elegancką, sportową sylwetką, którą uzyskano dzięki obniżeniu o 25 mm linii maski w stosunku do poprzedniej generacji. Zwiększono powierzchnię szyb, co dało efekt rozświetlenia i przestronności wnętrza. Niżej poprowadzona linia szyb podkreśla sylwetkę pojazdu, a także zapewnia lepszą widoczność z tylnych siedzeń. Najwyższy punkt linii dachu został przesunięto do przodu w porównaniu z poprzednią generacją.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak unikać informacyjnego przeładowania? Zobacz program 3 sposoby NA

Materiał oryginalny: Dynamika i oszczędność, czyli nowa Honda Civic e:HEV w wersji standardowej - Portal i.pl

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie