MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dyskryminowane ze względu na dzieci

N
Fundacja Świętego Mikołaja rozpoczęła trzecią część kampanii społecznej pt. "Mama w pracy". Jej celem jest informowanie o sytuacji matek w pracy i podniesienie standardów traktowania ich przez pracodawców. Projekt został poprzedzony największymi, jak dotąd w Polsce, badaniami socjologicznymi, przeprowadzonymi przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC, diagnozującymi sytuację matek w pracy.

oferują niższą pensję

Dowodzą one, że pracodawcy
kobietom i mężczyznom z dziećmi niż osobom bez dzieci. Dyskryminacja za posiadanie dziecka okazała się silniejsza niż dyskryminacja ze względu na płeć. Otwiera to nowe i ciekawe pole badań społecznych.
Wbrew powszechnie panującym przekonaniom, matki nie biorą często zwolnień z pracy. Aż 80 proc. matek dzieci w wieku do lat 4 nie wzięło ani jednego dnia zwolnienia z powodu dziecka w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Badania wykazały, że ani płeć, ani posiadanie dziecka nie ma związku z absencją w pracy. Okazało się też, że bardzo ważna dla matek małych dzieci jest możliwość punktualnego wychodzenia z pracy do domu. Aż 85 proc. matek dzieci do lat 4 woli

spokojną, choć słabiej płatną pracę,

ale pozwalającą zawsze wychodzić do domu o czasie niż ciekawą i dobrze płatną pracę, ale wymagającą częstego pozostawania po godzinach.
Tymczasem zdaniem pracodawców posiadanie przez kobietę małego dziecka wpływa pozytywnie na jej motywację (60 proc. respondentów), jakość wykonywanej pracy (56 proc.), dotrzymywanie terminów w pracy (48 proc.).
Czy posiadanie dziecka ma wpływ na oferowaną pensję? Instytut MillwardBrown SMG/KRC zaprezentował badanym pracodawcom jeden z czterech wariantów opisu potencjalnego pracownika. Opisy różniły się płcią oraz faktem posiadania dzieci. Wyniki pokazały, że pracodawcy oferują niższą pensję kobietom i mężczyznom z dziećmi niż osobom bez dzieci. Najniższą ofertę otrzymała kobieta z dziećmi. Najwyższą kwotę zaproponowano mężczyźnie bez dzieci.
Osobom z dziećmi częściej oferowano też pensję

poniżej średniej w danej firmie.

Do promocji akcji "Mama w pracy" wykorzystano billboardy, citylighty, ogłoszenia prasowe, telewizję oraz działania PR.
Fundacja Świętego Mikołaja od lat organizuje kampanie na cele społeczne i kulturalne. Jest laureatem nagrody TOTUS 2006 w kategorii "Propagowanie nauczania Ojca Świętego Jana Pawła II". Fundacja organizowała między innymi kampanie: Grunt to rodzina - akcja zachęcająca do wsparcia rodzinnych domów dziecka; Bóg się rodzi. Pomóż samotnym matkom - kampania na rzecz domów samotnej matki (z Caritas Polska); Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą - kampanie na rzecz Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci i wiele innych. (N)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski