MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Elektryczny smart na dwóch kołach

Redakcja
Napędzany silnikiem elektrycznym rower smart ebike trafi do sprzedaży już w pierwszej połowie 2012 roku. To kolejny bezemisyjny model w portfolio miejskich pojazdów smarta.

Smart ebike został zaprojektowany i będzie produkowany we współpracy z niemieckim producentem rowerów elektrycznych GRACE. Do sprzedaży w Europie i Ameryce Północnej trafi w pierwszej połowie 2012 roku.

Utrzymany w duchu oryginalnego smarta design i wyśmienita poręczność to nie jedyne zalety ebike'a. W ruch wprawia go nowoczesny zespół napędowy.

Smart ebike to w gruncie rzeczy pojazd hybrydowy. Bezobsługowy i bezszczotkowy motor elektryczny BionX włącza się, gdy tylko kierowca zaczyna pedałować, a podczas hamowania zamienia się w generator i ładuje baterię. Siła mięśni płynie do tylnego koła za pośrednictwem napędu pasowego. To kierowca ebike'a decyduje, z jak dużej porcji mocy 250-watowego silnika chce korzystać. Za naciśnięciem przycisku może wybrać jeden z czterech trybów jazdy. Zależnie od rodzaju eksploatacji, jednoślad może pokonać bez ładowania ponad 100 kilometrów. Akumulator litowo-jonowy - 400 Wh - został zintegrowany z ramą i ukryty w obudowie z tworzywa sztucznego. Można go zdemontować i naładować z gniazda elektrycznego lub podczas jazdy, co pozwala obniżyć koszty użytkowania i chronić środowisko.

W krajach Unii Europejskiej prowadzenie roweru wyposażonego w napęd elektryczny nie jakichkolwiek pozwoleń, o ile prędkość maksymalna pojazdu nie przekracza 25 km/h.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski