- Chcemy całkowicie przejść na elektroniczny obieg dokumentów - mówi Joanna Sieradzka, rzeczniczka prasowa wojewody małopolskiego.
Od wielu tygodni ten system funkcjonuje już w samym Urzędzie Wojewódzkim, sprawa na niższe szczeble przekazywana jest e-mailem, a system komputerowy umożliwia wgląd, na jakim etapie jest jej załatwianie i gdzie ewentualnie utknęła. Teraz wojewoda chce wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów między MUW a urzędami gmin i powiatów. Przesłał już do wszystkich gmin i powiatów polecenie przygotowania skrzynek poczty elektronicznej urzędów do przyjmowania zwiększonej liczby e-maili.
- Mamy obowiązek przesyłania do gmin i powiatów wielu informacji, decyzji czy innych dokumentów. Chcemy to robić za pomocą platformy ePUAP i w ten sposób zaoszczędzić czas i pieniądze - podkreśla Joanna Sieradzka.
Co roku Małopolski Urząd Wojewódzki na papier do drukarek i kserokopiarkę wydaje 300 tys. zł, a na znaczki pocztowe - aż 1,2 mln zł. Znaczna część tych kwot to wydatki związane z korespondencją z samorządami, które znikną po przejściu na elektroniczny obieg dokumentów między urzędami.
O coraz większym zaangażowaniu urzędników wojewody we wdrażanie elektronicznego obiegu dokumentów świadczy też zamiar zakupu 22 tabletów dla dyrektorów wydziałów. Jeszcze w tym roku wojewoda wyda na ten cel ok. 70 tys. zł.
- Gdy dziś dyrektor wyjeżdża np. na delegację, jest praktycznie wyłączony z możliwości załatwienia wielu spraw. Dzięki tabletom dyrektorzy będą dostępni w każdym miejscu i nie trzeba będzie czekać na ich decyzje do powrotu do urzędu - tłumaczy rzeczniczka wojewody.
Grzegorz Skowron
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?