Chciałbym zaproponować pytania do kolejnego referendum obywatelskiego:
1) Czy jesteś za ograniczeniem strefy płatnego parkowania do II obwodnicy?
2) Czy uważasz, że trasy maratonów miejskich powinny być prowadzone bez kolizji z głównymi arteriami komunikacyjnymi Krakowa?
Poza tym chciałbym poruszyć kwestię komunikacji między pętlą tramwajową na osiedlu Kurdwanów a III Kampusem UJ na osiedlu Ruczaj.
Pokonanie niecałych 4 km w linii prostej zajmuje minimum pół godziny. Brak jest bezpośredniego połączenia. Najkrótsza trasa przez Łagiewniki jest źle skomunikowana i obsługiwana pojazdami jeżdżącymi ze zbyt małą częstotliwością.
Autobus 155 jeździ raz na godzinę, a autobus 133 poza godzinami szczytu kursuje tylko 2 razy na godzinę. Czy Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu mógłby zwiększyć częstotliwość kursów na tej trasie? Czy można by wydłużyć trasę autobusów linii 133 do pętli Czerwone Maki?
Obecnie, o ile nie uda mi się w Łagiewnikach złapać tramwaju 23, to często pokonuję tę trasę aż z trzema przesiadkami: 133 do Łagiewnik, z Łagiewnik podjeżdżam tramwajem do przystanku „Borsucza”, potem autobusem 106, 166 lub 178 do przystanku „Lipińskiego”, gdzie wreszcie łapię tramwaj w stronę pętli Czerwone Maki. Każda z tych przesiadek kosztuje zwykle kilka minut. Bezpośredni autobus bardzo ułatwiłby życie mnie i rzeszom studentów, których codziennie widuję na tej trasie.
Stanisław, mieszkaniec, Krakowa i pasażer
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?