Nawiązując do listu pana Albina Ksieniewicza zamieszczonego w "Dzienniku Polskim" 22 maja, wyjaśniam: analizy wykonane w trakcie prac nad zmianą Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta wskazują na potrzebę wprowadzenia środka transportu o wydajności większej niż ta, jaką oferuje szybki tramwaj.
Układ linii metra przedstawiony do konsultacji jest efektem tych analiz, uwzględniających kierunki rozwoju przestrzennego. W referendum krakowianie w większości opowiedzieli się za budową metra w Krakowie. To wskazówka, by ten projekt znalazł się w dokumentach finansowych miasta.
Trzeba podkreślić, że podjęcie decyzji o budowie metra uzależnione jest od pozyskania środków finansowych zewnętrznych, np.: w oparciu o formułę partnerstwa publiczno-prywatnego, ewentualnie z udziałem środków pochodzących z UE. Trudno obecnie określić, jakie koszty będzie generować utrzymanie komunikacji miejskiej z metrem. Sprecyzowanie tego będzie możliwe dopiero po opracowaniu studium wykonalności dla budowy.
Wyjaśnień wymaga też teza stawiana przez pana Ksieniewicza o nieracjonalności budowy metra do Nowej Huty. Mimo zmian jakie zaszły w ostatnich 25 latach, ta dzielnica jest nadal jedną z największych, z olbrzymim potencjałem, choćby w postaci projektu Kraków Nowa Huta Przyszłości. Wyjaśniam też, że wyeliminowanie ruchu tramwajów ze Śródmieścia jest niemożliwe ze względu na dużą liczbę pasażerów.
Filip Szatanik, z-ca dyrektora ds. informacji Urzędu Miasta Krakowa
Zakaz handlu w niedzielę. Klienci będą zdezorientowani?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?