Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Górna płyta dworca autobusowego w Krakowie zostanie rozbudowana

Grzegorz Skowron
Tak ma wyglądać dworzec autobusowy po rozbudowie
Tak ma wyglądać dworzec autobusowy po rozbudowie Wizualizacja
Inwestycje. Siedem dodatkowych stanowisk dla autobusów oraz miejsca na punkty handlowe powstaną po rozbudowie płyty górnej dworca autobusowego w Krakowie.

Dziś spółka Małopolskie Dworce Autobusowe rozpoczyna prace przygotowawcze i grodzenie terenu inwestycji. Ale odmawia podania informacji na temat zakresu robót, czasu ich trwania i kosztów. Dlaczego? Ponieważ w tym tygodniu organizuje konferencję prasową w tej sprawie. Nie pomogły sugestie, że osoby, które natkną się na płot, powinny wiedzieć, dlaczego czekają je utrudnienia z przejściem na perony dworca kolejowego.

A od dziś nie będzie można np. dostać się do antresoli Dworca PKP wejściem od strony ulicy Bosackiej. Na perony kolejowe dojście będzie albo od strony wyjazdowej z dworca autobusowego, albo tunelem Magda. Jednak chodnik prowadzący do niego zostanie zawężony. Nie powinno być żadnych utrudnień w kursowaniu autobusów, bo roboty budowlane będą prowadzone na terenie poza obszarem obecnego dworca.

Teren, na którym do niedawna stały budki prowadzące sprzedaż żywności i gazet, spółka Małopolskie Dworce Autobusowe wydzierżawiła od PKP. To właśnie tam planowane są dodatkowe miejsca postojowe dla autobusów. Na terenie, którym dysponuje spółka, nie ma już na to miejsca. Pierwotnie zakładano, że górna płyta zostanie poszerzona z drugiej strony, ale wtedy w czasie realizacji inwestycji były poważne utrudnienia z odprawą autobusów.

Problem zbyt małej liczby stanowisk, na których pasażerowie mogą wsiąść do pojazdów, był znany już w momencie podejmowania decyzji o budowie dworca autobusowego na tyłach stacji kolejowej. Przeważyły jednak argumenty, że większego terenu nie ma w sąsiedztwie Dworca Głównego PKP, a przeniesienie autobusów dalej utrudni życie osobom przesiadającym się z jednego środka transportu na drugi. Chodziło również o zintegrowanie całej komunikacji publicznej w jednym miejscu, by także pasażerowie wysiadający z tramwajów mieli blisko do dalekobieżnych autobusów.

O ile przy decyzji o budowie dworca autobusowego nie zakładano, że rozszerzana będzie płyta postojowa, to pierwotny projekt przewidywał kilkupiętrowy budynek samego dworca. Tego założenia nie zrealizowano, ale teraz się do niego powraca.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski