Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Inbound marketing pomoże zaistnieć Twojej firmie w sieci

materiał partnera
Marketing internetowy cały czas ewoluuje – techniki zmieniają się i dostosowują się zarówno do potrzeb przedsiębiorców chcących się wypromować w sieci, jak i odbiorców tych przekazów. W związku z tym, że społeczeństwo staje się coraz bardziej świadome wykorzystywanych przez marketingowców sztuczek i nie chce już być zasypywane nachalnymi reklamami, zmianie uległy techniki promocji w Internecie. Obecnie jednym z ciekawszych sposobów na „pokazanie się” w sieci jest inbound marketing, który pozwala klientowi dotrzeć do oferty przygotowanej przez przedsiębiorcę.

Co to jest inbound marketing?

Inbound marketing to określenie pochodzące z języka angielskiego, które można przetłumaczyć jako marketing przychodzący. Jest to jedna ze strategii marketingu internetowego, polegającej na realizowaniu działań zmierzających do tego, aby klient samodzielnie odnalazł informacje, jakie będą go interesowały – zarówno jeśli chodzi o oferty sprzedażowe, jak i np. informacje o produktach czy opinie o sklepach itp. Jak to zostało wyżej wspomniane, inbound marketing stoi w opozycji do niezwykle popularnych do pewnego czasu, tradycyjnych metod marketingowych, które obecnie są uznawane często za zbyt agresywne. Chodzi tutaj między innymi o krzykliwe banery czy np. okienka typu pop-up, które częściej irytują odbiorcę niż zachęcają go do działania.

Jaki jest cel inbound marketingu?

Głównym celem prowadzenia działań związanych z inbound marketingiem jest budowanie świadomości marki wśród potencjalnych odbiorców. To odbiorca musi wyrazić często zgodę na otrzymywanie informacji od przedsiębiorcy, dlatego działania marketingu przychodzącego często zaliczane są do marketingu za przyzwoleniem. Przykładem może być tutaj subskrybowanie newslettera ze sklepu internetowego czy poczytnego portalu – aby go otrzymywać musimy wyraźnie to zaznaczyć i wyrazić zgodę nie tylko na otrzymywanie informacji ze strony, ale i na przetwarzanie danych osobowych, więc musi to być w pełni świadoma decyzja.

W jaki sposób można przygotować treści tak, aby klient łatwo je odnalazł?

Chcąc przygotować treści na stronie tak, aby klient łatwo mógł je znaleźć, należy wykorzystać odpowiednie techniki, które pozwolą na przygotowanie wysokiej jakości contentu. Do najważniejszych kwestii należą przede wszystkim:

- optymalizacja strony pod wyszukiwarki,
- pozycjonowanie stron,
- prowadzenie bloga firmowego z wartościowymi dla potencjalnych klientów artykułami,
- wysokiej jakości treść na stronie (content marketing).

Warto pamiętać też o zaangażowaniu w mediach społecznościowych. Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku to obecnie minimum, jeżeli chodzi o aktywność na portalach społecznościowych. Dobrze prowadzone konto społecznościowe pozwala nie tylko zbudować dużą grupę potencjalnych odbiorców, ale przede wszystkim osób zaangażowanych, które wchodzą w interakcje, a przez to poszerzają grono odbiorców. Zaangażowanie pozwala też zwiększyć wiarygodność marki i jej dobry wizerunek wśród klientów i odbiorców treści.

Czy inbound marketing faktycznie się opłaca?

Stosowanie technik inbound marketingu niesie dla przedsiębiorcy praktycznie same korzyści. Do najważniejszych profitów, jakie można dzięki nim zyskać, zaliczyć należy:

- budowanie świadomości marki wśród potencjalnych odbiorców – jeżeli potencjalny klient będzie dobrze kojarzył markę i jej produkty, jest większa szansa na to, że sięgnie właśnie po ten produkt, a nie proponowany przez konkurencję;
- wierność wybranym produktom – ten punkt ściśle wiąże się z poprzednim – większa świadomość, znajomość produktu i jego jakości zwiększa szanse na to, że klient pozostanie mu wiernym lub będzie wybierał też inne produkty tej samej marki;
- aktywizowanie odbiorców treści – zaangażowanie w social mediach znacząco przekłada się na pozytywny odbiór marki i decyzje zakupowe osób związanych z daną marką na portalach społecznościowych;
- dotarcie przekazu reklamowego do osób, które faktycznie są zainteresowane produktami marki. Lepiej przygotowana reklama, ukierunkowana na konkretną grupę docelową pozwoli na zwiększenie szans na powiększenie obrotów ze sprzedaży – taka reklama będzie efektywniejsza niż tradycyjne formy przygotowane bez ukierunkowania i wysyłane do większości użytkowników internetu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski