Kia optima będzie mocnym graczem w segmencie D. Ale czy pokona dominację passata? Fot. ARCH.
PREMIERA. Pierwsze egzemplarze optimy, nowego sedana segmentu D, trafią do polskich salonów w styczniu
Kia optima, zaprojektowana została pod okiem Petera Schreyera przez zespoły projektowe we Frankfurcie w Niemczech i Irvine w Kalifornii. Światowa premiera optimy odbyła się na salonie samochodowym w Nowym Jorku w kwietniu 2010 r., a jej europejski debiut miał miejsce na salonie samochodowym w Paryżu kilka miesięcy później.
Od tego czasu model ten — sprzedawany w Korei pod nazwą "K5", a we wszystkich innych krajach jako "optima" — święci triumfy w sprzedaży na całym świecie.
Od momentu wejścia na polski rynek optima dostępna będzie z 1,7-litrowym turbodoładowanym silnikiem Diesla — w Europie właśnie na ten silnik spodziewany jest największy popyt — a od maja 2012 r. również z 2,0-litrowym, 170-konnym silnikiem benzynowym. Jednostka Diesla to nowa, 1,7-litrowa wersja silnika U2.
Nowy silnik, wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbocharger, VGT), osiąga moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 325 Nm przy 2000 obr./min, pozwalając na najlepsze w swojej klasie osiągi wśród silników o takiej pojemności skokowej.
Na wybranych rynkach europejskich od trzeciego kwartału 2012 r. Kia będzie także oferowała wersję optimy wyposażoną w silnik hybrydowy. W Polsce auto pojawi się w marcu.
JACEK JURECKI
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?