Krajówka do rozbudowy na odcinku Modlnica-Giebułtów. Będą dwa pasy ruchu i ronda

Barbara Ciryt
Barbara Ciryt
Udostępnij:
Ruszył przetarg na rozbudowę drogi krajowej nr 94 na odcinku Modlnica - Giebułtów. Na tym odcinku jest po jednym pasie jezdni w obie strony, to za mało. Ruch blokuje się nieustająco.

Droga krajowa na odcinku Modlnica - Giebułtów ma być rozbudowana do dwóch jezdni w obie strony. Zmodernizowana droga ma być gotowa za dwa lata. - Teraz są tu wieczne korki - mówią mieszkańcy. Wskazują, że z jednej strony na krajówce od Krakowa stoi sznurek samochodów, a z drugiej korkuje się ulica od strony Giebułtowa.

- Skrzyżowanie na Giebułtów jest zakorkowane. Stamtąd jadą w tę stronę samochody od Zielone i Skały. A do ruchu na drodze krajowej trudno się włączyć. Mamy nadzieję, że rondo, które tam powstanie rozwiąże problem - mówi Wojciech Mazur, sołtys Modlnicy.

Budowa dużego ronda wiąże się z koniecznością wyburzenia kilku budynków i zajęcia części podwórek kilku innych właścicieli. Jednak na rozbudowę mieszkańcy czekają. - Ostatnio minister Andrzej Adamczyk obiecywał, że problemy nasze zostaną szybko rozwiązane. Wiemy, że rozbudowa drogi w terenie rozpocznie się w przyszłym roku - dodaje sołtys.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad 17 lipca został ogłoszony przetarg na zaprojektowanie i przebudowę drogi na odcinku Modlnica-Giebułtów. Potencjalni wykonawcy mogą składać oferty do 1 sierpnia 2018 r.

Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowej, uzyskanie decyzji oraz zezwoleń na budowę, nadzoru autorskie go i wykonania robót budowlanych.

- Rozbudowa drogi jednojezdniowej do drogi dwujezdniowej oraz przebudowanie trzech skrzyżowań na ronda dwupasowe pozwoli na zwiększenie przepustowości odcinka drogi krajowej 94 na długości około 1,7 km oraz poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Przebudowany odcinek rozpocznie się od skrzyżowania w Giebułtowie do węzła Modlnica, na skrzyżowaniu drogi 94 z planowaną drogą ekspresową S52 - informuje Iwona Mikrut, rzeczniczka GDDKiA oddział w Krakowie.

Prace przy rozbudowie mają być zrealizowane w 28 miesięcy od daty podpisania umowy. Na projektowanie, w tym opracowanie kompletnej dokumentacji i uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej lub pozwolenia na budowę przeznaczono 16 miesięcy. Natomiast w ciągu kolejnych 12 miesięcy (nie wliczając okresu zimowego tj. od dnia 15 grudnia do 15 marca) mają być wykonane prace w terenie.

ZOBACZ KONIECZNIE:

FLESZ: Letnie upały - jak reagować w razie udaru słonecznego?

Źródło: vivi24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Aha
Ale marnowanie kasy. Tylko zwiekszaja ruch samochodowy. Poszerza wlotowek i tylko bedzie wiekszy tlok w Krakowie bo wszyscy potem na swiatlach z tych 120km/h w Krakowie beda hamowac. Zamiast wybudowac linie kolejowa do olkusza i tramwaj do ojcowskiego parku narosowego przez zielonki to na takie pierdoly wydaja kase.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie