Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa linii tramwaju do Górki Narodowej. Otworzą drugą nitkę tunelu na Opolskiej

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
- Łącznie na trakcie tramwajowym z rejonu Górki Narodowej, co 3 minuty będzie wyjeżdżał tramwaj w kierunku Centrum Krakowa - zapowiadają w krakowskim magistracie.
- Łącznie na trakcie tramwajowym z rejonu Górki Narodowej, co 3 minuty będzie wyjeżdżał tramwaj w kierunku Centrum Krakowa - zapowiadają w krakowskim magistracie. ZIM
Jak informuje wykonawca budowy linii tramwaju do Górki Narodowej, od 22 maja od godzin wieczornych ruch w ciągu ul. Opolskiej w kierunku do Bronowic zostanie poprowadzony w północnej komorze tunelu drogowego. Tym samym od 22 maja od godzin wieczornych ruch w ciągu ul. Opolskiej będzie się odbywał w tunelu w obu kierunkach.

Do uruchomionej 12 maja komory południowej, dojdzie jezdnia północna, którą kierowcy dwoma pasami ruchu będą mogli jechać w kierunku Bronowic.

Warto pamiętać, że tunel to nadal plac budowy. Obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 40 km/h. Również przy dojazdach do tunelu. Po stronie wschodniej i zachodniej będą lokalne zwężenia z uwagi na prowadzone roboty budowlane.

Na poziomie „0” nad tunelem już obecnie wykonawca łączy poszczególne elementy infrastruktury, przede wszystkim tory tramwajowe. Puszczenie ruchu w tunelu także na kierunku zachodnim pozwoli na intensyfikację prac.

Tunel drogowy wzdłuż ul. Opolskiej to jeden z siedmiu obiektów inżynierskich, realizowanych w ramach budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Jego celem podstawowych jest oddzielnie ruchu tranzytowego na linii wschód – zachód od układu drogowo-torowego na kierunku północ – południe. Wszystko po to, aby usprawnić i przyspieszyć przejazd komunikacji zbiorowej. Dzięki „schowaniu” ruchu samochodowego pod ziemię, tramwaje jadące na północ sprawnie przetną ruchliwą arterię.

Tunel ma ok. 100 m, a włącznie z najazdami – ok. 414 m. Konstrukcja jest szeroka na ok. 23 m. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 metrów. Jeśli chodzi o ciężar dopuszczonych pojazdów wyniesie on 50 ton.

Abonament na loty, Polska krajem pilotażowym

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Budowa linii tramwaju do Górki Narodowej. Otworzą drugą nitkę tunelu na Opolskiej - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski