Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Fajnie, że otwarto punkt informacyjny, ale jak tam postęp prac w zimie? Zobaczcie zdjęcia z drona

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Budowa trasy tramwajowej do Mistrzejowic rozpoczęła się w czerwcu 2023 roku. W ramach inwestycji, poza linią tramwajową biegnącą wzdłuż ulic Meissnera, Młyńskiej, Lublańskiej, Dobrego Pasterza, Krzesławickiej, Bohomolca i Jancarza, powstanie infrastruktura towarzysząca. Zaprojektowano m.in. wygodne przystanki (w tym dwa wielopoziomowe węzły przesiadkowe), nowe chodniki i drogi dla rowerów o bezpiecznej geometrii, energooszczędne oświetlenie, stojaki dla rowerów, odporną na trudne, miejskie warunki zieleń. Wymienionych zostanie 1059 drzew.
Budowa trasy tramwajowej do Mistrzejowic rozpoczęła się w czerwcu 2023 roku. W ramach inwestycji, poza linią tramwajową biegnącą wzdłuż ulic Meissnera, Młyńskiej, Lublańskiej, Dobrego Pasterza, Krzesławickiej, Bohomolca i Jancarza, powstanie infrastruktura towarzysząca. Zaprojektowano m.in. wygodne przystanki (w tym dwa wielopoziomowe węzły przesiadkowe), nowe chodniki i drogi dla rowerów o bezpiecznej geometrii, energooszczędne oświetlenie, stojaki dla rowerów, odporną na trudne, miejskie warunki zieleń. Wymienionych zostanie 1059 drzew. Anna Kaczmarz
Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic budzi nie małe kontrowersje. Najpierw wycina drzew, pretensje mieszkańców co do projektu, nerwy kierowców, którzy utknęli w wielkich korkach i pasażerów, którzy na piechotę wracali szybciej niż pojazdami MPK stojącymi w korkach. Teraz otwarto punkt informacyjny przy inwestycji, można przyjść i zapytać o wszystko. Ale jak tam postęp prac po opadach śniegu? Zobaczcie, wysłaliśmy tam drona.

11 grudnia, rozpoczął działalność punkt informacyjny budowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Mistrzejowic. Pawilon u zbiegu ul. Dobrego Pasterza i Strzelców jest czynny od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00–16.00.

Kraków. Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Fajnie, że otwarto punkt informacyjny, ale jak tam postęp prac w zimie? Zobaczcie zdjęcia z drona
ZDMK/Gulermark

Jest na bogato. Punkt otwarto w bezpośrednim sąsiedztwie biura budowy. Pawilon posiada stanowisko recepcyjne oraz salę konferencyjną. Budynek o powierzchni prawie 100 m2 jest wyposażony w nowoczesny sprzęt audiowizualny i konferencyjny oraz posiada klimatyzację. Punkt jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami.

Na miejscu mieszkańcy mogą uzyskać kluczowe informacje dotyczące technologii budowy, harmonogramu prac, postępu projektu, tymczasowej organizacji ruchu oraz finansowania inwestycji.

Kraków. Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Fajnie, że otwarto punkt informacyjny, ale jak tam postęp prac w zimie? Zobaczcie zdjęcia z drona
ZDMK/Gulermark

W punkcie informacyjnym będą także prowadzone bezpłatne zajęcia dla dzieci „Mali mistrzowie – tramwajem do Mistrzejowic”. Podczas warsztatów młodzi inżynierowie, poprzez zabawę, zdobywać będą wiedzę na temat technologii budowy tramwaju, różnych rodzajów transportu publicznego. Poznają także zasady bezpieczeństwa na budowie i w komunikacji miejskiej. Zajęcia zostaną urozmaicone o zadania plastyczne i ruchowe, ćwiczenia w grupach, a także o prezentacje multimedialne.

Punkt jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00–16.00. Dla mieszkańców został udostępniony także specjalny numer telefonu: 722 22 00 88, a także adres e-mail: [email protected].

ZDMK/Gulermark

Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic

My okiem drona patrzymy na samą inwestycję. Prace trwają mimo wcześniejszych opadów śniegu, ale tylko specjalista dopatrzy się, że posunęły się znacząco. Widać rozkopaną ziemię, koparki, jakieś pierwsze betonowe konstrukcje. Koniec inwestycji szybki nie będzie, a raczej zapowiadają się kolejne, jeszcze większe utrudnienia w rejonie ronda Polsadu, Bora-Komorowskiego, Opolskiej czy Młyńskiej. Przed nami jeszcze dwa lata prac, nie licząc możliwych poślizgów...

Kraków. Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Fajnie, że otwarto punkt informacyjny, ale jak tam postęp prac w zimie? Zobaczcie zdjęcia z drona
ZDMK/Gulermark

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski