Kraków. Jest szansa, że w końcu przebudują ulicę Królewską....

Kraków. Jest szansa, że w końcu przebudują ulicę Królewską. Wykonawca wybrany

Zdjęcie autora materiału
Arkadiusz Maciejowski

Aktualizacja:

Dziennik Polski 24

Torowisko w ul. Królewskiej znajduje się w fatalnym stanie technicznym
1/7
przejdź do galerii

Torowisko w ul. Królewskiej znajduje się w fatalnym stanie technicznym ©Wojciech Matusik

Roboty potrwają dokładnie rok i spowodują duże utrudnienia dla kierowców oraz pasażerów komunikacji miejskiej. Cała inwestycja kosztować będzie 76 mln zł.
Po wielu miesiącach zamieszania, urzędnikom z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu udało się w końcu wybrać wykonawcę przebudowy trasy tramwajowej do Bronowic. Wciąż nie są jednak w stanie podać dokładnej daty, kiedy rozpoczną się prace. Prawdopodobnie stanie się to tuż przed końcem wakacji lub... na początku roku szkolnego, gdy ruch w mieście zdecydowanie wzrasta.

Przypomnijmy, że przetarg na przebudowę ulic Bronowickiej, Podchorążych i Królewskiej (od skrzyżowania z Alejami), wraz modernizacją znajdującego się w fatalnym stanie torowiska, pracownicy ZIKiT ogłosili już w styczniu bieżącego roku. Plan był taki, by roboty rozpoczęły się mniej więcej w maju. Najpierw jednak przekładane w czasie było otwarcie ofert - urzędnicy tłumaczyli, że wynikało to z bardzo dużej liczby pytań, które zadawali potencjalni wykonawcy inwestycji.

Gdy w końcu oferty zostały otwarte, okazało się, złożyły je tylko dwie firmy. W ZIKiT wybrali ofertę firmy Trakcja PRKiI z Warszawy, która zaoferowała wykonanie prac za 75,7 mln zł. Ale... od wyników przetargu odwołała się firma ZUE, która złożyła drugą, droższą ofertę. Sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej, która w czerwcu wydała orzeczenie. - Orzeczenie nakazuje unieważnić wybór, wykluczyć ofertę poprzednio ogłoszonego zwycięzcy przetargu i dokonać ponownego wyboru najlepszej ze złożonych ofert - przyznali urzędnicy miejscy. KIO miało również uwagi m.in. do postępowania samych pracowników ZIKiT. Na etapie przetargu część dokumentów złożonych przez Trakcję PRKiI została de facto utajniona, co było niezgodne z przepisami.

Ostatecznie więc - w zeszłym tygodniu - urzędnicy wybrali ofertę firmy ZUE. Teraz cała dokumentację raz jeszcze sprawdzał będzie Urząd Zamówień Publicznych. Dopiero po tym nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą oraz przekazanie placu budowy.

Roboty rozpoczną się więc najwcześniej za kilka tygodni, choć w ZIKiT konkretnej daty nie wskazują. Pewnie jest, że przez całe zamieszanie, już na starcie ta kluczowa inwestycja będzie opóźniona przynajmniej o trzy miesiące.

Przebudowa trasy tramwajowe do Bronowic kosztować będzie 76,9 mln zł. - Modernizacja jezdni i torowiska na ulicach Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej potrwa 12 miesięcy, ale założenie jest takie, że tramwaje będą mogły przejechać po nowym torowisku po 10 miesiącach od rozpoczęcia robót - informują pracownicy biura prasowego ZIKiT. Do tego czasu pasażerów i kierowców czekać będą jednak duże utrudnienia. Wszystko wskazuje na to, że tramwaje nie będą mogły w kierunku Bronowic kursować już od Teatru Bagatela. - Szczegóły organizacji ruchu zostaną jednak dopiero ustalone po podpisaniu umowy z wykonawcą - zaznaczają urzędnicy miejscy.

W ramach prac przebudowana zostanie także pętla tramwajowa w rejonie skrzyżowania ulic Bronowicka, Rydla. Na trasie zamontowane zostanie nowe oświetlenie, automaty biletowe oraz tablice z elektronicznym rozkładem jazdy.

ZOBACZ KONIECZNIE:



Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!


WIDEO: Barometr Bartusia. Piękna twarz polskiego kapitalizmu

Źródło: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze (15)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Jest szansa ze wreszcie wybuduja metro

Burmistrz Nowej Huty (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

ta szansa to MW

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
można też nie robić nic - bo utrudnienia

ech (gość)

Zgłoś naruszenie treści

jeszcze nie widziałem artykułu - ulica zniszczona, ale na szczęście nie ma remontów.
tylko zawsze źle..

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Tramwaje to najgorsze zło - zamienic na autobusy elektryczne

aaa (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 8

Każdy kto mieszka w pobliżu torów tramwajowych wie jak potworny huk generują. Nie da się tego porównać z niczym. Okna dźwiękoszczelne eliminują wysokie częstotliwości te typowe od aut, ale nie...rozwiń całość

Każdy kto mieszka w pobliżu torów tramwajowych wie jak potworny huk generują. Nie da się tego porównać z niczym. Okna dźwiękoszczelne eliminują wysokie częstotliwości te typowe od aut, ale nie nisko-częstotliwościowe dudnienia od tramwajów. Nie da się rozmawiać nawet na 8 piętrze, nie da się słuchać radia ani oglądać telewizji. Hałas to nie wszystko - do tego koszmaru dochodzą wibracje. Szklanki drżą i wszystko spada ze ścian - istny armagedon.
Tramwaje powinny jeździć tylko za barierami. Ponadto gdy zepsuje się tramwaj lub ma wypadek cała linia stoi, gdy autobus natychmiast można inna drogą puścić komunikację zastępczą. Innymi słowy precz z tramwajami. Niech żyją autobusy elektryczne.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Autobusy elektryczne = tramwaje na oponach

KTOS (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5

Ekologia to również ochrona przed hałasem, trzeba w nią inwestować.
Trzymanie się kurczowe tramwajów to poważny błąd.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Samochody to też najgorsze zło

Mieszkaniec magicznego Krakowa (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 7

Też generują potworny hałas !

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Płynność ruchu

gfdgd (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

Ciekawe czy poprawią płynność ruchu. Skrzyżowanie z Piastowską i z Rydla to jakiś dramat.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
??

ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

A to ciekawe, bo takiego skrzyżowania nie ma.


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
to był post dla myślących.

krzyżak (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

Chyba logiczne, że człowiek nie pisał o nieistniejącym skrzyżowaniu Piastowskiej z Rydla tylko o skrzyżowaniach Bronowickiej z Rydla i Bronowickiej z Piastowską. Widzę, że analiza skrótu myślowego...rozwiń całość

Chyba logiczne, że człowiek nie pisał o nieistniejącym skrzyżowaniu Piastowskiej z Rydla tylko o skrzyżowaniach Bronowickiej z Rydla i Bronowickiej z Piastowską. Widzę, że analiza skrótu myślowego zbytnio obciąża Pański procesor. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
logiczne myślenie boli

listonosz (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 7

"Gdy w końcu oferty zostały otwarte, okazało się, złożyły je tylko dwie firmy". - do stwierdzenia ilości firm startujących w przetargu niezbędne było otwarcie kopert? nie wystarczyło ich policzyć?...rozwiń całość

"Gdy w końcu oferty zostały otwarte, okazało się, złożyły je tylko dwie firmy". - do stwierdzenia ilości firm startujących w przetargu niezbędne było otwarcie kopert? nie wystarczyło ich policzyć? No tak przecież w kopertach mógł być np. biały proszek zamiast ofert. zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
kpina

prof.dr Plagituska (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

Ale jaja,ale jaja( cytat Bieńkowska).W Niemczech,Austrii,ale też w Czechach porównywalne odcinki ulic(z torowiskiem)remontuje się w ok.2 m-ce.Niestety samorządy,to tzw.Układ.Odsyłam do filmu pod...rozwiń całość

Ale jaja,ale jaja( cytat Bieńkowska).W Niemczech,Austrii,ale też w Czechach porównywalne odcinki ulic(z torowiskiem)remontuje się w ok.2 m-ce.Niestety samorządy,to tzw.Układ.Odsyłam do filmu pod tym tytułem.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Oczywista oczywistość

pps (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

W 2 miesiące owszem, pod warunkiem, że całość wydrukuje się na Chińskiej drukarce 3D na miejscu i zamontuje do gruntu za pomocą Kropelki. Będzie służyć lajkonikom latami:)


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
nie na chińskiej drukace

ruchy ruchy panie (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

da się, pod warunkiem, że depnie się z robotą z kopyta i będzie się napier... po 16 godzin na dobę 7 dni w tygodniu. Jak trzeba to się spina poślady i do roboty. A tu jak zwykle będą stać i opierać...rozwiń całość

da się, pod warunkiem, że depnie się z robotą z kopyta i będzie się napier... po 16 godzin na dobę 7 dni w tygodniu. Jak trzeba to się spina poślady i do roboty. A tu jak zwykle będą stać i opierać się o łopaty. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Ale...

Znawca (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Roboty będą prowadzone 24/7 w nocy tzw. Prace ciche. Czas wynika również z tego, że to remont całej ulicy i wszystkich instalacji pod ziemią a nie tylko torowiska.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
racja

M$ (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

no tak, ale u nas liczy się najniższa cena a nie czas w jakim coś będzie zrobione....

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
majchrowski out

magistrat (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

gonić go!

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Polecamy

NAUCZYCIEL ROKU | Wielki finał wojewódzki

NAUCZYCIEL ROKU | Wielki finał wojewódzki

Krakowskie restauracje wyróżnione w czerwonym Przewodniku Michelin

Krakowskie restauracje wyróżnione w czerwonym Przewodniku Michelin

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?

Bezdymna rewolucja - czy Polska wykorzysta tę szansę?