Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Komputer w tramwaju pomoże nam wybrać najlepszy bilet

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
ZTP/ZDMK
Wielka Brytania, Holandia, Czechy, Włochy, Francja i Estonia firmy z tych państw interesują się Komunikacją Miejską w Krakowie. Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie zakończył przyjmowanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na wdrożenie taryfy MTT (Mass Transit Transaction)/PaYG (Pay as You Go) w Komunikacji Miejskiej w Krakowie.

FLESZ - Kiedy dla Polaków skończą się igrzyska? KOMENTARZ

od 16 lat

Wpłynęło aż 14 wniosków o dopuszczenie do udziału w dalszych pracach od:

  • Ridango AS (Estonia),
  • Flowbird SAS (Francja),
  • Mennica Polska SA (Polska),
  • Pixel Sp. z o.o. (Polska),
  • Cubic Transportation Systems Limited (Wielka Brytania),
  • Konsorcjum Asseco Data Systems SA (Polska) i Mikroelektronika, spol. s r.o. (Czechy),
  • Konsorcjum Vayapay Besloten Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid B.V. i Ximedes Besloten Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid B.V. (Holandia),
  • Trapeze Poland Sp. z o.o. (Polska),
  • Konsorcjum Atos Polska SA i R&G Plus Sp. z o.o. (Polska),
  • ASEC SA (Polska),
  • Konsorcjum Hitachi Europe Limited (Wielka Brytania), reprezentowany przez oddział w Polsce i Hitachi Rail STS S.p. (Włochy),
  • GMV Innovating Solutions Sp. z o.o. (Polska),
  • Mera – Serwis SGL Sp. z o.o. SKA (Polska),
  • Konsorcjum Thales Polska sp. z o.o. (Polska) i Revenue Collection Systems France SAS (Francja).

Teraz zadaniem ZTP jest ocenienie formalne zgłoszeń i przystąpienie do rozpoczęcia dialogu, który pokaże ostateczny kształt przyszłego systemu.

Przypomnijmy, system taryfowy oparty o technologię MTT/PaYG, będzie pozwalał pasażerom opłacać bilety komunikacji miejskiej w Krakowie z wykorzystaniem bezstykowych kart płatniczych oraz telefonów czy zegarków z NFC. Takie rozwiązanie taryfowe można spotkać np. w Londynie, a w uproszczonej wersji w Polsce m.in. we Wrocławiu, Lublinie, Tychach. Dodatkowo, system będzie obliczał za pasażera najkorzystniejszą dla niego taryfę przejazdową.

Oznacza to, że pasażer, który korzysta sporadycznie z komunikacji miejskiej w Krakowie niekoniecznie musi kupować z każdym przejazdem bilet do kasowania, ponieważ system pod koniec dnia może obliczyć za niego korzystniejszą ofertę np. zamiast kilku biletów jednorazowych jeden bilet dzienny. Będzie to działało również dla pasażerów, którzy częściej podróżują komunikacją miejską np. kilka razy w tygodniu. Wtedy system zsumuje te wszystkie dni w wybranym przedziale czasowym i automatycznie naliczy miesięczny bilet o czym poinformuje pasażera, że od tej chwili do końca miesiąca jego przejazdy nie będą generowały kosztów.

System będzie oparty na podstawie przybliżania swojego nośnika, na którym użytkownik ma zapisaną kartę płatniczą do specjalnego urządzenia podczas wejścia, jak i wyjścia z komunikacji miejskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Komputer w tramwaju pomoże nam wybrać najlepszy bilet - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski