Kraków. Komunikacyjny dramat na północy miasta. Krowodrza zakorkowana z powodu budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Z powodu budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej na Krowodrzy tworzą się ogromne korki.
Z powodu budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej na Krowodrzy tworzą się ogromne korki. Wojciech Matusik
Udostępnij:
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W związku z pracami zwężono przejazd przez ul. Opolską, co powoduje gigantyczne korki w północnym Krakowie. We wtorek (10 maja) w popołudniowych godzinach szczytu był tam ogromny problem z przejazdem, kierowcy stali w "sztywnym" korku. Mieszkańcy mówią: tak jest teraz codziennie.

Ulica Opolska jest zwężona do jednego pasa ruchu na odcinku od rejonu pieszej kładki w sąsiedztwie osiedla Krowodrza Górka do okolicy skrzyżowania z ul. Pleszowską.

Wszystko przez budowę tunelu samochodowego w ciągu ul. Opolskiej. Inwestycja związana jest z budową linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Tunel wzdłuż ul. Opolskiej, o długości ok. 100 metrów, pozwoli na to, by tramwaj bezkolizyjnie przejeżdżał nad ul. Opolską. Samochody będą jeździć w tunelu.

Docelowo, tunel wzdłuż ul. Opolskiej będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą ze stron. Do tego dojdą jeszcze drogi najazdowe, dzięki którym kierowcy będą mogli skręcać z ul. Opolskiej w kierunku wyjazdu z Krakowa na północ Trasą Wolbromską.

Linia tramwajowa z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej będzie miała ponad 5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Zaplanowano trzy parkingi park&ride: przy pętli końcowej "Górka Narodowa", przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego.

Przy ul. Opolskiej powstają w sumie trzy obiekty inżynierskie, aby zapewnić bezkolizyjny przejazd tramwajom. Oprócz tunelu budowane są tam też dwie estakady. Jedna z nich przeznaczona jest dla tramwaju - obiekt wyznaczono nad doliną potoku Sudoł i ul. Nad Sudołem. Równolegle do niej zostanie wzniesiony podobny obiekt nad doliną potoku Sudoł przeznaczony dla samochodów, pieszych i rowerzystów, który łączyć się będzie z rondem nad tunelem w ciągu ul. Opolskiej.

Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej miała się zakończyć w grudniu 2022 r. W zimie w urzędzie przyznawali, że trzeba liczyć się z finalizacją prac w 2023 r. Wartość kontraktową zadania szacowano na 327 mln zł (w tym ok. 151 mln zł z Unii Europejskiej). Obecnie urząd podaje, że koszt przedsięwzięcia to ok. 350 mln zł, ale trzeba brać pod uwagę, że może być jeszcze drożej.

Kierowcy przeżywają armagedon stojąc w kilometrowych korkach na ul. Opolskiej. Wszystko przez to, że od początku tego tygodnia budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej wkroczyła w kolejną fazę, która dotyczy wykonania tunelu samochodowego w ciągu ul. Opolskiej.

Kraków. Gigantyczne korki na ulicy Opolskiej z powodu budowy...

FLESZ - Jakie auta sprzedają się w Polsce najlepiej?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie