Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków nie tylko buduje trasy tramwajowe. Równo pięć lat temu zamknięto tę do Walcowni

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Komunikat z 17.XI.2018 roku: "Awaryjna naprawa torowiska w ciągu Alei Solidarności. Szanowni Pasażerowie! Uprzejmie informujemy, że od dnia 17.11.2018 r. (sobota) rozpocznie się awaryjna naprawa torowiska tramwajowego w ciągu alei Solidarności. Uwaga! W tym samym dniu nastąpi wyłączenie z eksploatacji na czas nieokreślony torowiska w ciągu ul. Mrozowej (szczegółowe informacje na ten temat w odrębnym komunikacie)" i od tego czasu ruch na torowisku zamarł...
Komunikat z 17.XI.2018 roku: "Awaryjna naprawa torowiska w ciągu Alei Solidarności. Szanowni Pasażerowie! Uprzejmie informujemy, że od dnia 17.11.2018 r. (sobota) rozpocznie się awaryjna naprawa torowiska tramwajowego w ciągu alei Solidarności. Uwaga! W tym samym dniu nastąpi wyłączenie z eksploatacji na czas nieokreślony torowiska w ciągu ul. Mrozowej (szczegółowe informacje na ten temat w odrębnym komunikacie)" i od tego czasu ruch na torowisku zamarł... PKK
Platforma Komunikacyjna Krakowa wspomina 17 listopada na Facebooku mało chlubny rozdział w historii transportu tramwajowego w Krakowie. "Pięć lat temu, 17 listopada 2018, zamknięta została trasa tramwajowa do Walcowni. Decyzja podjęta bez konsultacji z mieszkańcami, a nawet wbrew ich protestom. Decyzja, która była trzymana w tajemnicy i - dziwnym przypadkiem - została ogłoszona dwa dni po wyborach samorządowych". Zobaczcie na zdjęciach PKK co zostało z dawnej trasy tramwajowej...

Dalej PKK pisze:

"By ugasić protesty społeczne, Miasto twierdziło, że zmiany tras są tymczasowe, i że "chce, by okres wyłączenia torowiska był jak najkrótszy". Mimo tego, trzy lata później, w 2021, podczas remontu ulicy Ujastek, usunięto rozjazdy w stronę Walcowni, tym samym na stałe odcinając ją od reszty sieci.

Oczywiście, kursy na odcinku do Walcowni nie były najbardziej tłocznymi na świecie. Jednak miały swoich pasażerów, co potwierdzały badania wykonane kilka lat wcześniej - w godzinach szczytu na końcowym odcinku tramwaje woziły po kilkadziesiąt osób na kurs.

Dodajmy, że zmiana - zwłaszcza w początkowym okresie - nie przynosiła oszczędności, a nawet zwiększała koszty. Linia 22 i tak musiała zjeżdżać na Kopiec Wandy by zawrócić, a trasa ta jest tylko kilkaset metrów krótsza. A dochodziły za to koszty uruchomienia zastępczej komunikacji autobusowej.

Wydaje się też, że od pięciu lat Miasto nie ma pomysłu jak obsłużyć w zamian zamknięty odcinek: próbowano już z autobusami 117/272, 242, 132, 722, 148, 138, 142/442. Próbowano 142/442 lecz mieszkańcy Stoków skarżyli się na wydłużenie podróży do centrum Nowej Huty. Próbowano ze 117/242 lecz pasażerowie z Wadowa i Łuczanowic protestowali bo utrudniło to dojazd do Urzędu Pracy. Teraz pod przykrywką budowy S7 znów próbuje się z 242 i 272 (dawniej 117), oraz wariantami 142/442. A nuż pasażerowie się znudzą i nie będzie im się chciało znów protestować.

Tymczasem zapraszamy Was do galerii zdjęć z trasy do Walcowni"

Sztuczna inteligencja przewidzi pogodę

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski