Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowy most kolejowy nam zamarzł? Niesamowite zdjęcia znad Wisły

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Tak prezentuje się nowy most kolejowy w zimowej odsłonie (w sumie to mostów jest kilka). Po trzech przeprawach pociągi poruszają się z prędkością do 100 km/h. Tuż obok nich krakowianie mogą przedostawać się z jednej na drugą stronę Wisły, pieszo lub na rowerze. To część największej unijnej inwestycji kolejowej w stolicy Małopolski.

Budowa mostu (mostów) i towarzyszącej mu infrastruktury to tylko cześć wielkiej inwestycji kolejowej trwającej przez lata w Krakowie. Głównym jej celem było położenie drugiej pary torów biegnących przez miasto, by pociągów mogło jeździć więcej.

Dlatego też, w rejonie ulicy Kopernika i Blich powstały nowe wiadukty i estakady kolejowe. Równocześnie prowadzono prace przy odbudowie i poszerzeniu wiaduktu kolejowego przy Hali Targowej. Powstała tam też nowa stacja. Odnawiane były też inne stacje kolejowe, a planowane do budowy są kolejne. Dalej rozbudowywano nasyp kolejowy wzdłuż ulicy Halickiej. Następnie mamy wspomniany most na Wiśle, który zaczyna się w rejonie ul. Podgórskiej i jest przeprawą na Zabłocie. Tam przystanek kolejowy również został modernizowany.

Oto najcenniejsze marki na świecie!

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Nowy most kolejowy nam zamarzł? Niesamowite zdjęcia znad Wisły - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski