Kraków. Piotr Kącki nie jest już w zarządzie spółki Miejska Infrastruktura. Złożył rezygnację z tej funkcji

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Piotr Kącki nie jest już w zarządzie spółki Miejska Infrastruktura
Piotr Kącki nie jest już w zarządzie spółki Miejska Infrastruktura Anna Kaczmarz
Rezygnację Piotra Kąckiego ze stanowiska w spółce Miejska Infrastruktura potwierdziła Monika Chylaszek, rzeczniczka prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego.

- To nie ma związku z decyzjami miasta. To jest związane z osobistymi planami Piotra Kąckiego - wyjaśniła Monika Chylaszek. Z Piotrem Kąckim na razie nie udało się nam skontaktować.

Piotr Kącki doświadczenia zbierał w krakowskim zarządzie dróg, w którym był zastępcą dyrektora Jana T., który usłyszał zarzuty związane ze swoją działalnością w urzędzie. Sprawą zajął się sąd.

Kącki w wyborach do Sejmu w 2007 roku startował z listy Komitetu Lewica i Demokraci. W 2011 r. został szefem Zakładu Gospodarki Komunalnej w Czernichowie. W połowie 2014 r. został prezesem gminnej spółki Miejska Infrastruktura w Krakowie, która miała się zajmować m.in. budową parkingów, przede wszystkim obiektów park&ride.

Za czasów prezesury Piotra Kącikiego spółka MI skupiała się jednak głównie na zarządzaniu strefą płatnego parkowania. Kącki „zabłysnął” m.in. pomysłem na zakup kosztownych parkomatów z prognozą pogody. Ostatecznie spółka MI wycofała się z przetargu na tego typu urządzenia. Spółka MI długo też nie budowała parkingów.

W kwietniu ubiegłego roku Kąckiego na stanowisku prezesa MI zastąpił Paweł Skrzypiec. Wiceprezesem MI jest Zbigniew Putaj. Kącki był trzecią osobą w zarządzie spółki.

MI nadal jest mało skuteczna w budowie parkingów. W zeszłym roku oddała do użytku jeden parking park&ride w Kurdwanowie. Na początku tego roku oddano kolejny taki obiekt w Nowym Bieżanowie. W tym roku MI planuje jeszcze wybudować jeden parking park&ride w Małym Płaszowie.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Kultura Gazura, odc. 39

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mm

Już jest na stanowisku Prezesa PUK w Michalowicach

G
Gość

W GMINIE Czernichów był prezesem ZGK i też go usunęli

K
KZ

Ten wywód o tym, że prezydent rzucił Kąckiego na pożarcie jest tak przebiegły jak kryminały Jo Nesbo. Brawo trollu! Tylko gdzie jakiekolwiek potwierdzenie tych wywodów? Słabo...

j
jeje

Dla Ciebie to prezydent Majchrowski. Jest i będzie, a frustratom pozostaje bezimienne i bezsensowne trollowanie

B
Brrr

Czy ktoś kiedyś rozliczy radnych i pociągnie ich do odpowiedzialności karnej za utworzenie tej niepotrzebnej a za to kosztownej spółki ?

Czy ktoś dokonał analizy po co w ogóle radni powołali tą spółkę ?

Przecież zarząd dróg ,czyli w Krakowie ZIKiT ma ustawowy obowiązek budowy dróg i parkingów i budował ,więc po co powołano spółkę ?
Podobnie 2 parkingi wybudował Wydział Inwestycji UMK to po co radni powołali spółke o ,skoro w strukturach urzędu było komórki zajmujące się inwestycjami ?

Którzy to radni argumentowali ,że powołanie spółki pozwoli na budowę parkingów z pobranych przez spółkę opłat za parkowanie w strefie ?
A przecież jeszcze przed powołaniem tej spółki było wiadome, że pobór opłat za parkowanie i budowanie za te pieniądze parkingów przez spółkę jest prawnie niedopuszczalne .Wszyscy o tym wiedzieli ,tylko nie radni ? Nie było opinii prawnej ?

Czy radni nie wiedzieli (nie powiedzieli im prawnicy ?) ,że zgodnie z ustawą o drogach publicznych opłaty za parkowanie pobiera zarząd drogi (ZIKiT) i przekazuje do budżetu gminy ?
To oznacza ,że spółka musi przekazać zainkasowane ze strefy pieniądze do ZIKiT ,ZIKiT do budżetu gminy a następnie .....radni muszą w uchwale budżetowej przeznaczyć środki na utrzymanie spółki i inwestycje parkingowe.

To po co radni powołali spółkę ,skoro przez cały czas ,przez tyle lat mogli uchwalić przeznaczenie środków na budowę parkingów ,co przecież w kilku przypadkach zrobili (parking w Łagiewnikach ,Czerwone Maki ,Muzeum ,Korona) . Przecież środki z opłat za parkowanie w strefie płatnej cały czas spływały do budżetu gminnego i w gestii radnych było przeznaczenie nie konkretnie tych środków lecz np. w tej wysokości na budowę parkingów.No to jak sie ma argumentacja radnych do powołania spółki miejskie ,której kilkumilionowy koszt utrzymania jest zupełnie nieuzasadniony ,skoro wcześniej to samo robił ZIKiT .
Po powołaniu spółki przybył niepotrzebny kosztowny pośrednik ,który i tak podzleca firmom zewnętrznym większość zadań w zakresie obsługi strefy płatnego parkowania .

Skoro mimo tylu argumentów przeciwko powołaniu spółki radni i tak ją powołali trzeba postawić radnym trudne pytanie w jakim celu mimo wszystko to zrobili .Czy przypadkiem spółka nie powstała dlatego , żeby wyprowadzić pieniądze publiczne dla zaprzyjaźnionych firm i to bez publicznego nadzoru ?
Spółka nie chce podać jakie są w niej zarobki ,nie chce podać nazwisk osób tam zatrudnionych , nie chce udostępnić dokumentacji dotyczącej wykonawców czy podwykonawców wykonawców ,a to mogło dać odpowiedź na pytanie kto korzysta na opłatach wnoszonych przez kierowców i ma z tego źródło utrzymania.
Radni są winni tej patologii bo zamiast pilnować publicznych pieniędzy popierają wręcz świadomie lub nie patologię .

p
plu

Kącki tak zarządzał strefą płatnego parkowania ,że nawet nie wiedział ,że bezprawnie pobierają opłaty z 3000 miejsc nie spełniających kryterium miejsca postojowego .

Ciekawe kto teraz będzie zwracał miliony z pobranych bezprawnie opłat za parkowanie.

Gdy słyszę ,że ktoś z ciepłej posadki odchodzi z własnej woli to w domyśle widzę jakąś grubszą aferę

w
wff

Kto teraz odda kierowcom opłaty pobierane bezprawnie z nieprawidłowo wyznaczonych miejsc parkingowych .

To są miliony do zwrotu a co gorsza nienależnie pobranych przez organ administracji publicznej

g
gg

Prokuratura powinna sprawdzić następujący wątek :
W 2009r tej spółce z Grudziądza miejscy urzędnicy zlecili inwentaryzację miejsc w strefie płatnego parkowania Takie zlecenie jak i umowa oraz faktura musi gdzieś być w urzędzie lub ZIKiT . Należy przesłuchać urzędników kto im wydał polecenie zlecenia tej właśnie firmie tych czynności ,skoro były inne możliwości dokonania tych czynności . Znamienne jest , że pracownicy tej spółki cały czas mieli kontakt z urzędnikami zarządu dróg, bo obsługiwali program do ewidencji strefy płatnego parkowania i przylgnęła do nich łatka "my byśmy zrobili taniej " ,bo na każdym kroku komentowali tak do urzędników koszty ówczesnego operatora strefy , który obsługiwał strefę od ponad 20 lat.
Z tego, co wiemy ta spółka z Grudziądza wyliczyła , że jest kilka tysięcy miejsc więcej niż przez kilkadziesiąt lat szacowano (należy sprawdzić sprawozdanie z realizacji tego zlecenia)
Czy to są właśnie te miejsca , które później urzędnicy wyznaczyli w sposób sprzeczny z prawem i z których bezprawnie pobierane były opłaty od kierowców ?
Wkrótce ta właśnie firma z Grudziądza wygrała przetarg na obsługę strefy płatnego parkowania dając najniższą % cenę a kontrolę opłat zleciła firmie ochroniarskiej , która , co z pewnością nie ma najmniejszego związku ze sprawą , ochraniała jednocześnie pewną prywatną wyższą uczelnię .
Czyżby dali niższą cenę bo ..........wiedzieli ,że urzędnicy wyznaczą te dodatkowe miejsca stąd szacowali wyższe wpływy i przez to dając mniejszy % przelicznik wynagrodzenia i tak wyszli na swoje .
A to już pachnie kryminałem
Jest wręcz nieprawdopodobnym ,że organ administracji publicznej , jakim jest zarząd dróg ( ZDiK a następnie ZIKiT ) , nie wiedział, w jaki sposób należy wyznaczyć prawidłowo miejsca postojowe i jakie w tym zakresie obowiązują przepisy. To, dlaczego wyznaczono kilka tysięcy miejsc więcej ?
To pytanie powinien zadać prokurator w czasie śledztwa , oczywiście po zatrzymaniu osób odpowiedzialnych za te nieprawidłowości i być może będących w zmowie .
Powyższe brzmi wielce prawdopodobnie i trzyma sie kupy . Wystarczy sprawdzić dowody oraz kiedy wyznaczono dodatkową ilość miejsc postojowych . Moim zdaniem urzędnicy mogli także zdradzić plany powiększenia strefy płatnego parkowania, przez co zaprzyjaźniona firma mogła liczyć na wysokie zyski w przyszłości.

w
wdam

Może prokurator przyjrzy się , co było rzeczywistym powodem powołania miejskiej spółki parkingowej i odpowie na pytania dlaczego :
- radni powołali miejską spółkę pomimo ,że od początku było wiadomo ,że z powodów prawnych ta spółka nie może pobierać opłat ze strefy płatnego parkowania i przeznaczać je na budowę parkingów ,
- radni powołali spółkę pomimo ,że ZIKiT ma wszelkie narzędzia prawno organizacyjne wieloletnie doświadczenie inwestycyjne ,kadrę oraz środki finansowe do budowy parkingów a spółka nie ma ani jednego z tych przymiotów,
- radni powołali spółkę pomimo ,że ZIKiT ma prawny obowiązek pobierania opłat za parkowanie i kiedyś rozwiązano wieloletnie umowy obsługi strefy z prywatną spółką ,gdyż urzędnicy twierdzili ,że ZIKiT obsłuży strefę taniej i lepiej ,pomimo ,że tamta spółka robiła to przez ponad 20 lat i miała ogromne doświadczenie a spółka miejska nie ma żadnego,co widać na każdym kroku,

t
ty

Może prokurator przyjrzy się , co było rzeczywistym powodem powołania miejskiej spółki parkingowej i odpowie na pytania dlaczego radni powołali spółkę ,pomimo że do budowy parkingów nie jest ona w ogóle potrzebna ,gdyż możliwość przeznaczenia środków na budowę parkingów radni mieli przez całe lata i mają dotąd! Wystarczyło, żeby uchwalili w budżecie konkretną kwotę celową na budowę parkingów tak samo jak uchwalają inne wydatki np.na drogi i do tego nie jest potrzebna żadna spółka bo zarząd dróg (ZIKiT) jest ustawowo zobowiązany do realizowania tego rodzaju zadań a od początku było wiadomo ,że spółka nie może pobierać opłat za parkowanie i z tego budować parkingi bo prawo na to nie zezwala ,

A
Ajla

Odszedł z zarządu i awansował na kontrolera strefy nr 001 ?

o
ola

Ile zarobił na budowie niewybudowanych parkingów?

d
dfv

Dlaczego Dziennik Polski nie publikuje komentarzy uznając je za spam ?
Cenzura wróciła ?

Gdyby przeczytać co w sprawie nieprawidłowości piszą na forum to prokurator nie miałby chwili wytchnienia

B
Buuuuu

Racja , Majchrowski może stworzyć kolejne stanowisko w ZIKiT np. zastępca do spraw kontaktów z obcokrajowcami

h
hjhj

3 prezesów to na początek
a co robi ?
Bierze coraz wyższe pensje a jest z czego bo wciąż poszerza się strefy płatne i kierowcy płacą
Ponadto czemu tu się dziwić ,skoro w ZIKiT jest 7 dyrektorów i być może na tym nie koniec ,bo wszystko zależy od tego czy ktoś z kolesiów nie będzie potrzebował stołka i kilkunastotysięcznej pensji , np. kolejny zwerbowany przez Majchrowskiego radny .

Dodaj ogłoszenie