Kraków. Przelecieliśmy dronem nad Trasą Łagiewnicką. Od początku do końca [10.04]

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Ze zmieniających się utrudnień i wprowadzanych kolejnych korekt w organizacji ruchu kierowcom trudno jest wyczytać, jak idzie urzędnikom i robotnikom budowa trasy Łagiewnickiej. To trzeba zobaczyć z lotu ptaka. Wysłaliśmy drona, by zrobił zdjęcia. W sumie... po trasie mocne samochody terenowe mogłyby już jeździć. Zobaczcie sami.

FLESZ - Połowa Polaków nie chce alkoholu na stacjach benzynowych

Stan prac z podziałem na rejony:

Rejon Ruczaju

  • W Rejonie ul. Grota Roweckiego, Kobierzyńskiej i Ruczaj trwają prace związane z budową instalacji, głównie z branży wod-kan.
  • Kontynuowane są prace przy budowie tuneli, przy czym wchodzą one w fazę wykonywania nasypów i zasypów ziemnych. Prace ziemne są dominującym rodzajem prac.

Rejon ul. Zbrojarzy

  • Trwają prace związane z wykonywaniem wnętrza tuneli, w tym okablowania, instalacji i podbudowy jezdni.
  • Trwają prace budowlane przy budynku dyspozytorni Trasy Łagiewnickiej.

Węzeł Zakopiańska

  • Trwają prace związane z budową węzła drogowo - tramwajowego.
  • Na odcinku od stacji benzynowej do ul. Zbrojarzy układane są krawężniki.
  • Przebudowywana jest instalacja kanalizacyjna.
  • Trwa budowa węzła torowego oraz torowiska prowadzącego w stronę Białych Mórz.

Tunel drogowo - tramwajowy

  • Trwają prace związane z wykonywaniem torowiska wewnątrz tunelu i warstw jezdni. Prowadzone są prace przy budowie instalacji wewnątrz tunelu.
  • Rozpoczęto prace związane z zagospodarowaniem terenu nad tunelem. Prowadzone są prace ziemne przy obiektach nad Wilgą oraz ulica Totus Tuus.

Węzeł Turowicza

  • Ruch po poziomie terenu prowadzony jest po docelowym układzie drogowym.
  • Prace prowadzone są głównie w tunelu w którym trwa jego uzbrajanie w niezbędne instalacje oraz prace przy podbudowie.
  • Kontynuowane są prace przy dojazdach do tunelu.

Pętla tramwajowa

  • Zakończono przebudowę pętli tramwajowej, trwa przebudowa okolicznego układu drogowego i wykonywanie zielonego torowiska do skrzyżowania z ul. Turowicza.

Budowa Trasy Łagiewnickiej. Jak bardzo ta droga zmieni Krakó...

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Przelecieliśmy dronem nad Trasą Łagiewnicką. Od początku do końca [10.04] - Gazeta Krakowska

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Macie rację

"po trasie mocne samochody terenowe mogłyby już jeździć"

Tak, właśnie po to wykłada się setki milionów złotych wyszarpanych z naszych kieszeni, abyśmy za to mieli "drogi" nadające się co najwyżej dla "mocnych samochodów terenowych". Pewnie.

:/

Masa pieniędzy z kieszeni bezlitosnie dojonego podatnika wywalona w sumie nie bardzo wiadomo po co. Nawet, jeśli ta trasa w jakiś sposób może być Krakowowi potrzebna -- już w tym momencie nie analizuję jej horrendalnego kosztu -- to czy faktycznie jest potrzebna AKURAT TERAZ? Czy te zaledwie 3,5 km drogi faktycznie daje aż takie korzyści miastu? Może lepiej (i o wiele taniej) byłoby usunąć z Urzędu Miasta "specjalistów od ograniczania ruchu samochodów", zwężających krakowskie ulice malunkami na jezdni i słupkami oraz przerabiających je na "ścieżki rowerowe"?

Pewnie jedyną realną potrzebą była taka, żeby jakaś grupa "deweloperów" mogła sobie solidnie zarobić.

Dodaj ogłoszenie