Kraków. Przy Hali Targowej lokomotywa testuje nowe estakady. Na Zabłociu kładą tory

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Kraków. Testowanie estakad zbudowanych wzdłuż ulicy Blich
Kraków. Testowanie estakad zbudowanych wzdłuż ulicy Blich PKP PLK
Estakady kolejowe w centrum Krakowa przechodzą w tym tygodniu testy obciążeniowe. To obowiązkowy etap odbiorów, niezbędny przed oddaniem nowych obiektów do eksploatacji. A pociągi mają pojechać po nowych torach na odcinku Kraków Główny - Kraków Płaszów już w połowie czerwca.

Z kolei na Zabłociu trwają intensywne prace przy torach. Wykonawcy montują szyny, rozjazdy i urządzenia sterujące. Wszystkie tory w tym miejscu będą w użytku od 11/12 czerwca. Tak zwiększą się możliwości kolei w Krakowie.

Docelowo przez centrum Krakowa pociągi mają jeździć czterema torami.

- Przygotowywany tor przeznaczony będzie dla ruchu pociągów dalekobieżnych. Na tym odcinku składy będą mogły jechać z prędkością do 100 km/h. Tory „boczne” będą dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych. Takie rozwiązanie – cztery tory, ułatwi prowadzenie ruchu i możliwość uruchamiania dodatkowych połączeń - podkreślają w PKP PLK.

Nowe tory powstają w ramach gigantycznej inwestycji realizowanej przez PKP PLK za ponad 1 mld zł dotyczącej prac na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Częścią tego zadania jest też m.in. budowa estakad kolejowych w centrum Krakowa między ul. Miodową i Kopernika.

Rozbudowywany jest także wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką, tak by docelowo mogły się na nim pomieścić 4 tory.

Tuż przy wiadukcie, obok Hali Targowej, powstaje nowy przystanek Kraków Grzegórzki. Na dwóch peronach będą się zatrzymywać pociągi kolei aglomeracyjnej. Podróżni będą mogli nimi dojechać m.in. do Tarnowa, Wieliczki, Skawiny, Miechowa, czy na lotnisko.

W ramach przedsięwzięcia powstają też trzy mosty kolejowe nad Wisłą. Jeden z nich jest już gotowy. Drugim mostem (środkowy) pociągi mają pojechać w połowie czerwca tego roku. Trzeci most wraz z kładką pieszo-rowerową będzie gotowy w połowie 2023 r. Wtedy też przewiduje się zakończenie inwestycji kolejowych w centrum miasta.

Przebudowywany jest także m.in. przystanek Kraków Zabłocie. Wykonawcy powiększyli tam halę nad peronami, a teraz pracują przy budowie dodatkowych torów. Podobnie jak na przystanku Kraków Grzegórzki tam również będą się zatrzymywać wszystkie pociągi szybkiej kolei aglomeracyjnej.

Abonament na loty, Polska krajem pilotażowym

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kraków. Przy Hali Targowej lokomotywa testuje nowe estakady. Na Zabłociu kładą tory - Gazeta Krakowska

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anka
E, to fantastycznie, że pociągi będą się mogły tam poruszać z prędkością 100 km/godz. Dzięki temu po ok, 40 sekundach wpadną z taką prędkością na Dworzec Główny i będą mogły zacząć hamować.
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie