reklama

Kraków. Rajdy zabytkowych i elektrycznych aut na ulicach miasta [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
W czwartek (5 września) wieczorem na Rynku Głównym odbył się start honorowy dwóch widowiskowych imprez motoryzacyjnych. Rozpoczął się tam 8. Rajd Polski Historyczny oraz 2. Rajd Polski Nowych Energii.

W obecności tłumnie zebranych widzów, w majestatycznej scenerii krakowskiego Rynku Głównego, u stóp Bazyliki Mariackiej odbył się uroczysty start załóg, uczestniczących w 8. Rajdzie Polski Historycznym i w 2. Rajdzie Polski Nowych Energii.

Honorowymi starterami blisko 40 załóg z Austrii, Danii, Francji, Luksemburga, Łotwy, Niemiec, Rumunii, Węgier, Włoch i oczywiście z Polski byli m.in. zawodnik rajdowy i promotor elektromobilności Grzegorz Olchawski, dyrektor zawodów Erwin Meisel oraz prezes Automobilklubu Krakowskiego, Paweł Owczyński. Startowi towarzyszyła wystawa pojazdów zabytkowych, należących w większości do krakowskich kolekcjonerów.

Z Rynku Głównego uczestnicy wyruszyli na trasę etapu nocnego, wiodącego drogami Jury Krakowskiej. Kolejne etapy będą prowadzić w piątek przez Pogórze Wielickie, Beskid Wyspowy i Niski, a w sobotę – przez Beskid Makowski. W sumie trasa dla 8. RPH liczy ponad 900 km i biegnie po najtrudniejszych odcinkach dróg na południu Małopolski. Ponad połowę całego dystansu stanowią próby klasyfikacyjne w formie testów na regularność jazdy.

2. Rajd Polski Nowych Energii ma trasę krótszą (ok. 600 km), ale za to bardzo wysoką rangę; jest – jak przed rokiem – rundą E-Rally Regularity Cup FIA, najważniejszego w świecie cyklu rajdowego dla pojazdów elektrycznych.

Bazą imprezy jest tradycyjnie Wieliczka (hotel Soray). Metę rajdów wyznaczono na placu Wielkiej Armii Napoleona, u stóp Wawelu, w sobotę (7 września) o godz. 16.40 (8. RPH) i 17.10 (2. RNE). Tam kibice po raz kolejny będą mogli porozmawiać z uczestnikami rajdów i zobaczyć ich pojazdy.

W 8. RPH uczestniczą klasyczne samochody, wyprodukowane nie później, niż przed końcem roku 1990. Najstarszym autem jest Ford Anglia rocznik 1960; jedzie nim bardzo doświadczona załoga luksembursko-francuska Christian Crucifix/Joseph Lambert. W 2. RPNE startują wyłącznie auta elektryczne.

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3