Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Rusza kampania "TOYA łączy pokolenia" skierowana do młodzieży i seniorów. W konkursach można wygrać gotówkę lub telefon

Ewa Wacławowicz
Ewa Wacławowicz
PIXABAY
Według badań wykluczonych cyfrowo jest ok. 3,8 mln Polaków, w tym osoby powyżej 50 i 60 roku życia. Dlatego też w Krakowie ruszyła kampania „TOYA łączy pokolenia”, skierowana do seniorów i uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Głównym jej celem jest wymiana międzypokoleniowa i zachęcenie młodzieży do stworzenia materiałów edukacyjnych, które pomogą osobom starszym w komunikacji cyfrowej i w bezpiecznym poruszaniu się w sieci. Za udział w akcji przewidziane są nagrody.

- Wykluczenie cyfrowe osób starszych to realny problem i nie dotyczy tylko dostępu do nowoczesnych technologii. Często o nim decyduje obawa o bezpieczeństwo, czy też problemy ze zrozumieniem, zdominowanego przez młode pokolenie, języka używanego w sieci. Dlatego odwracamy role i chcemy aby to teraz młodzież, dla której sieć to naturalne środowisko, przekazała swoją wiedzę na temat komunikacji i bezpieczeństwa seniorom – mówi Andrzej Pasowski, dyrektor marketingu firmy telekomunikacyjnej TOYA, fundatora nagród w tej akcji.

Materiały wideo, rysunki czy scenariusz programu telewizyjnego
W ramach kampanii „TOYA łączy pokolenia” organizowane są konkursy indywidualne dla uczniów z krakowskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz konkurs zespołowy dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Zadania to m.in. stworzenie krótkich materiałów wideo w formie np. rolek na Instagram o zasadach bezpieczeństwa w sieci czy też z wyjaśnieniem popularnych wyrażeń używanych w Internecie przez młodzież. Do młodszych dzieci z klas 1-3 skierowany jest konkurs plastyczny pt. „Emotki to nie kłopotki” w którym pokażą Babci i Dziadkowi jak wyglądają emotki i jakie emocje wyrażają.

-Szczególnie zachęcamy szkoły ponadpodstawowe do wzięcia udziału w konkursie zespołowym na opracowanie scenariusza programu telewizyjnego o bezpieczeństwie w sieci, skierowanego do seniorów. To będzie doskonała platforma do wymiany międzypokoleniowej i aktywizacji młodzieży w pomoc dla osób starszych - dodaje Andrzej Pasowski.

W ramach kampanii odbędą się również warsztaty dla seniorów oraz młodzieży dotyczące szeroko pojętej komunikacji międzypokoleniowej.

Język używany w sieci przez młodzież jest dla seniorów często kompletnie niezrozumiały, jego dynamika i częste zmiany nie pozwalają im na efektywną komunikację z młodym pokoleniem. Problem dotyczy również drugiej strony. Młodzież często nie potrafi komunikować się ze osobami starszymi. Podczas warsztatów chcemy pokazać, że przy odrobinie chęci i cierpliwość obie strony mogą bez problemów się „dogadać”. Młodzież nie będzie traktować starszych jak klasycznych „boomerów”, a seniorzy poznają co robić, aby nie czuć się wykluczonym – dodaje Krzysztof Kowalczyk, socjolog w zakresie pomocy społecznej i pracy socjalnej z seniorami.

Kampania „TOYA łączy pokolenia” trwa od początku maja do końca czerwca. Zgłoszenia do konkursów można przesyłać do 1 czerwca przez stronę toya łączy. Zwycięzców poszczególnych konkursów poznamy 10 czerwca. Nagrody w konkursie dla szkół to 5000 zł za 1 miejsce, 3000 za 2 miejsce oraz 2000 zł za 3 miejsce.

W konkursach indywidualnych można wygrać sprzęt multimedialny, taki jak markowe telefony, tablety i głośniki bezprzewodowe. Przewidziana jest również nagroda specjalna w wysokości 5000 zł dla szkoły z której będzie pochodziło najwięcej uczestników konkursów indywidualnych.

Wpływ AI na rynek pracy

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski