Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tramwaj do Górki Narodowej. Nie mogła doczekać się nasadzeń, więc sama posadziła kwiatki

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
FB/Tramwaj na Górkę Narodową
Tramwaj do Górki Narodowej już jeździ, są nowe ulice, tory, estakady i... dziury pod drzewa. Ale drzew ciągle brak. Jedna z mieszkanek, która interesuje się inwestycją postanowiła zachęcić urzędników do działania. I obok pustych dziur posadziła kwiatki. Twierdzi, że urzędnicy ciągle nie przedstawili mieszkańcom całościowego pomysłu na zieleń w tym rejonie, który czeka na rewitalizację, bo wcześniej był placem budowy.

"Od ponad 5 miesięcy Zarząd Inwestycji Miejskich nie chce ujawnić jaki jest obecny plan zieleni na terenie zdewastowanym po budowie Tramwaju na Górkę Narodową w dalszym ciągu twierdząc, że ciągle trwają prace nad tym planem. Mimo tego wywiercono dołki pod drzewa, a w niektórych miejscach trwają nasadzenia. Niestety, ale okolice nowej kładki pieszej i przystanku Pachońskiego P+R dalej straszą. W związku z tym, postanowiłam ożywić trochę naszą martwą kładkę oraz jej okolice kolorowymi chryzantemami. Z wykopanych gruzów ułożyłam kamienne skalniaki. Mam nadzieję, że choć kilka osób czekających na tramwaj się uśmiechnie" - napisała na FB pani Aleksandra.

Skomentował to też Łukasz Gibała, radny miejski. "Jedna z mieszkanek, pani Aleksandra, nie mogąc się doczekać nasadzeń zastępczych przy linii tramwajowej do Górki Narodowej wzięła sprawy w swoje ręce i sama zasadziła kwiaty. Jak na razie obok straszą dziury wykopane przez inwestora pod drzewa (choć w niektórych z nich zdążyły już “wyrosnąć” małpki po napojach alkoholowych), ale liczę, że ta mała partyzantka ogrodnicza zmobilizuje urzędników do szybkiego zazielenienia okolicy!"

Tramwaj do Górki Narodowej

Początek nowej trasy tramwajowej, o długości ok. 5 km, znajduje przy pętli Krowodrza Górka, u zbiegu ul. Bratysławskiej, Doktora Twardego i Wybickiego. Linię poprowadzono w kierunku północnym do ul. Pachońskiego, gdzie tramwaj skręci w prawo, w kierunku wschodnim i pojedzie wzdłuż ul. Pachońskiego i Siewnej. W rejonie ul. Bociana trasa tramwajowa skręca na północ w kierunku ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha, aż do pętli autobusowo-tramwajowej z nowoczesnym dworcem. Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany będzie wielopoziomowy parking P+R, ze stanowiskami postojowymi przystosowanymi do ładowania pojazdów elektrycznych.

W ramach trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej powstał także dwukomorowy tunel drogowy, o długości ok. 100 m na ul. Opolskiej. Takie rozwiązanie zapewni bezkolizyjny i sprawy przejazd komunikacji tramwajowej z północnych osiedli do centrum miasta.

"Ponadto w ramach zadania nasadzonych będzie prawie 3,5 tys. roślin – zdecydowana większość w granicach inwestycji. Z kolei w rejonie ul. Węgrzeckiej, a więc nieopodal pętli na Górce Narodowej, zostanie utworzony kolejny „Park Krakowian”. Warto też podkreślić, że wszędzie tam, gdzie to możliwe ze względów technologicznych, zastosowano tzw. zielone torowisko. Oznacza to, że około 60 proc. linii będzie zielona. Do tego dojdą wiaty przystankowe z dachami z rozchodników. Część już została zamontowana. Docelowo wszystkie wiaty będą zielone" - piszą o zieleni urzędnicy miejscy.

Poseł PiS o mediach publicznych: Chodzi im o reklamy, które pójdą do TVN

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski