Kraków. Urzędnicy mają nowy plan rozbudowy al. 29 Listopada

Arkadiusz MaciejowskiZaktualizowano 
Dopiero w I kwartale 2020 roku rozpocząć ma się rozbudowa al. 29 Listopada, czyli jednej z głównych dróg wjazdowych do Krakowa. Wykonawca inwestycji po raz kolejny musiał złożyć wniosek o wydanie kluczowego dokumentu, bez którego nie mogą ruszyć roboty budowlane.

Krakowscy urzędnicy poinformowali właśnie, że działający na zlecenie Zarządu Inwestycji Miejskich wykonawca złożył nowy wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy al. 29 Listopada na odcinku od ul. Woronicza do granic miasta. – Mamy nadzieję, że tym razem te kwestie, które były przyczyną nierozpatrzenia pierwszego wniosku o ZRID zostały przez wykonawcę uregulowane. Liczymy, że organ prowadzący uruchomi postępowanie wyda decyzję, która pozwoli nam na rozpoczęcie tej ważnej dla mieszkańców inwestycji – informuje Łukasz Szewczyk, p.o. dyrektora ZIM w Krakowie.

Zgodnie z zapowiedziami urzędników miejskich rozbudowa al. 29 Listopada miała rozpocząć się już... w 2018 roku.

Urzędnicy miejscy przypominają: pierwszy wniosek o ZRID dla rozbudowy al. 29 Listopada został złożony w styczniu tego roku. Po dwóch miesiącach weryfikowania organ prowadzony postępowanie - Małopolski Urząd Wojewódzki – postanowił o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia. Powodem były kwestie związane z uregulowaniem stanu prawnego i podziałem działek, przez które przebiegać będzie rozbudowana al. 29 Listopada. - Zakładamy, że decyzję ZRID uzyskamy w tym roku. A to pozwoli na rozpoczęcie prac budowlanych w I kwartale 2020 roku. Wykonawca będzie miał nieco ponad 2 lata na realizację zadania – mówi Łukasz Szewczyk.

Rozbudowa al. 29 Listopada od u. Woronicza do granic miasta to druga co do wielkości inwestycja infrastrukturalna Miasta w północnej części Krakowa. Zakres prac obejmuje przebudowę istniejące drogi krajowej nr 7 na Warszawę na odcinku ok. 2,6 km wraz z modernizacją obiektów inżynierskich oraz rozbudową, przebudową i budową infrastruktury: odwodnienia, oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i kolidującego uzbrojenia.

Jednym z elementów zadania jest rozbudowa dwóch przecinających się z al. 29 Listopada wiaduktów kolejowych. – Jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami PKP, by uzgodnić najbardziej dogodny z naszego punktu widzenia, a także z perspektywy funkcjonowania sieci kolejowych termin przebudowy tych obiektów inżynieryjnych – zaznacza dyrektor Szewczyk. - Mamy też nadzieję, że uda się uzgodnić takie terminy zamknięcia torów w ciągu tych dwóch wiaduktów, by nie doszło do opóźnień w realizacji naszego zadania - dodaje.

Celem rozbudowy al. 29 Listopada jest poprawa warunków i płynności ruchu w północnej części Krakowa. Dzięki poszerzeniu al. 29 Listopada do co najmniej dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każda stronę, przebudowie wiaduktów kolejowych, a także – w perspektywie czasu – połączeniu nowej al. 29 Listopada z planowanymi do realizacji inwestycjami komunikacyjnymi, m.in. budową północnej obwodnicy, linii tramwajowej do Górki Narodowej, ulic Iwaszki oraz Felińskiego, wyjazd z Krakowa w kierunku północnym będzie znacznie łatwiejszy i szybszy.

Zadanie jest realizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą jest Konsorcjum firm STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (Lider), STRABAG Sp. z o.o. (Partner). Wartość kontraktu to 94.897.131,26 PLN.

WIDEO: Dzieci mówią jak jest. Co dzieci wiedzą o polityce

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
K
Kiera

Igołomska opóźniona, Kocmyrzowska nie rozpoczęta, chociaż od marca nam powinny pracować koparki i buldożery.

Majchrowski weź się ogarnij komuchu

j
janek

majrowe tylko od planu do planu a 29-listopada coraz bardziej nieprzejezdna. Kto za te plany płaci ?

G
Gość
2019-06-03T12:47:30 02:00, a tramwaj:

a tramwaj na górkę narodową już idzie w zapomnienie

bo istotą tego była trasa wolbromska, by więcej osób pobudowanych pod Krakowem mogło zakorkować autami centrum, a tu mieszkańcom się to nie podoba.... co robić? porzucić projekt

No przecież wiadomo, że lepiej jest zrobić coś dla napływowych i turystów, a nie dla mieszkańców :)

M
Max

Kto został ukarany za błędy w papierach-nikt!!

Co z tramwajem na GN też nie w tym roku ?!!

a
a tramwaj

a tramwaj na górkę narodową już idzie w zapomnienie

bo istotą tego była trasa wolbromska, by więcej osób pobudowanych pod Krakowem mogło zakorkować autami centrum, a tu mieszkańcom się to nie podoba.... co robić? porzucić projekt

G
Gość

Myślenickiej nie umieją skończyć,za 29 się biorą patałachy.To już nie jest tragiczne tylko śmieszne się robić zaczyna.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3