Kraków. Wały Rudawy zyskają ścieżkę rowerową z łąką

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Koniec z jeżdżeniem po żwirku i wertepach? Nad Rudawą ma powstać oświetlona ścieżka rowerowa wśród łąki kwietnej. Planowany odcinek ma mieć siedem kilometrów.

Rowerzyści raz jechaliby jedną, raz drugą stroną rzeki. Przypomnijmy, że powstała już nowa ścieżka w rejonie ul. Focha. Nowa miałaby połączyć się z tym fragmentem biegnąc od ulicy Kościuszki. A kolejny etap to Błonia, ul. Piastowska aż do Mydlnik.

Ale zanim prace się rozpoczną miasto, Zarząd Zieleni Miejskiej, musi porozumieć się w sprawie inwestycji z Wodami Polskimi, które zarządzają wałami.

Kolno wolne od koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Wały Rudawy zyskają ścieżkę rowerową z łąką - Gazeta Krakowska

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
PIOTR
25 marca, 7:56, Ehh:

I teraz kładka z Salwatoru na Debniki,tylko mądrze, żeby każdy tam miał miejsce dla siebie a nie tylko ludzie z psami, czy kolarze jadący z 60 km/h

Teraz ta ścieżka nad Rudawą ma swój urok. Mało ludzi, trochę wytelepie ale jest jak na wsi w środku miasta. Jak wyleją asfalt to zaraz stado mamuś z wózkami swoich pociech i piesek na smyczy skutecznie umili jazdę rowerem.

Z
Zbigniew Rusek

Dobre. Rowery niech jeżdżą polami a nie wśród pojazdów samochodowych, gdzie po pierwsze rower utrudnia jazdę pojazdom silnikowym - zwłaszcza wielkogabarytowym (autobusom), po drugie, jest narażony na wielkie niebezpieczeństwo (potrącenie przez pojazd samochodowy). Nie do przyjęcia jest, by rower poruszał się jezdnią razem z autobusem komunikacji miejskiej.

j
jml13060

Obawiam się czy samochodziarze nie uznają tej drogi dla rowerów za odpowiednią również dla siebie. Przykład - dojazd i parking w okolicach restauracji PINO Garden, stadionu Juvenii, Klubu Tenisowego Błonia i Zwierzynieckiego KS. Ot, kropla drąży skałę. Najpierw jeden samochód "tylko na chwilkę", potem drugi bo z niepełnosprawnym, potem cztery z ważnymi urzędnikami ... i pójdzie erozja, a potem lawina. Błonia powinny być odgrodzone ostrą, nieprzekraczalną granicą dla pojazdów silnikowych, tymczasowych budek, wózków z lodami/bajglami, pomników, deweloperów, itp. Zobaczcie jak to jest na Manhattanie - na zdjęcie satelitarne. Zielony czworokąt otoczony ścianami wieżowców, wartość m^2 astronomiczna i nikt nie śmie naruszyć tej ostrej granicy zieleni miejskiej.

m
malek

Warto byłoby pomyśleć o poprowadzeniu wygodnej i bezpiecznej drogi rowerowej do Kryspinowa.

G
Gość

A co za Mydlnikami? Dopiero od Balic można sobie pojeździć. POdobnie co ze ścieżką w stronę puszczy Niepołomickiej od mostu Wandy? Za 100 lat? Brakuje odcinka Brzegi - most Wandy

G
Gość

Bardzo dobry pomysl. W kolejnym etapie odcinek przedłużyć do Zabierzowa

E
Ehh

I teraz kładka z Salwatoru na Debniki,tylko mądrze, żeby każdy tam miał miejsce dla siebie a nie tylko ludzie z psami, czy kolarze jadący z 60 km/h

K
Krakus

Wały mają przeszło 100 lat . Najpierw należy wały wyremontować, a potem myśleć o ścieżkach rowerowych.

Dodaj ogłoszenie