Budowa S7 w Małopolsce. Prace przy jednym z najważniejszych odcinków powoli dobiegają końca [ZDJĘCIA]

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Węzeł Szczepanowice
Węzeł Szczepanowice GDDKiA
Udostępnij:
Jeśli wszystkie prace pójdą zgodnie z planem jeszcze w tym roku będziemy mogli przejechać 13 kilometrowym odcinkiem trasy S7 pomiędzy węzłami Szczepanowice i Widoma. Zaawansowanie prac wynosi ponad 80 proc. Widoczne są już czarne nitki ekspresówki i dwa strategiczne węzły drogowe. Częścią nowej drogi będzie także obwodnica Słomnik. Sami zobaczcie jak wyglądają postępy w pracach. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.

Budowa S7 w Małopolsce

Trasa ekspresowa S7 ma docelowo połączyć południe Polski z jej północną częścią. W Małopolsce przebiegać będzie od granicy Polski ze Słowacją w Chyżnem, następnie przez Rabkę, Myślenice, Kraków, Miechów aż do granicy z województwem Świętokrzyskim w Moczydle.
Od 2018 roku trwa realizacja projektu budowy mierzącej 55 km drogi ekspresowej na północ od Krakowa. Projekt został podzielony na krótsze odcinki realizacyjne:

  • Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km
  • Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km
  • Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1 km
  • Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km
Wizualizacje, mapy, schematy budowanej drogi ekspresowej S7 w Małopolsce pomiędzy Szczepanowicami i Widomą.

Budowa S7 w Małopolsce. Tak będzie wyglądać odcinek pomiędzy...

Budowa S7 Szczepanowice - Widoma

Do zakresu prac przy realizacji tego kontraktu wchodzi między innymi:

  • budowa węzła Szczepanowice
  • budowa węzła Widoma
  • oddanie do użytkowania drogi ekspresowej pomiędzy wspomnianymi węzłami
  • stworzenie Miejsce Obsługi Podróżnych
  • budowa i przebudowa dróg poprzecznych krzyżujących się z drogą ekspresową S7
  • budowa i przebudowa dróg dojazdowych dla usługi ruchu lokalnego
  • budowa przejazdów awaryjnych
  • budowa elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego takich jak bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej oraz elementów systemu zarządzania ruchem
  • budowę i przebudowę przystanków transportu publicznego
  • wykonania nasadzeń zieleni

Droga ekspresowa S7 pomiędzy Szczepanowicami i Widomą zostanie poprowadzona nowym śladem, co doskonale widać na udostępnionych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad mapach i schematach przebiegu trasy.

Kwota realizacji kontraktu wyniosła 508 135 507 zł. Wykonawcą trasy jest MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A.

„Projekt i budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa – Kraków, odcinek granica województwa świętokrzyskiego – Kraków, odc. realizacyjny węzeł Szczepanowice (z węzłem) – węzeł Widoma (z węzłem), długości ok. 14 km.”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska będzie potentatem zielonego wodoru?

Wideo

Materiał oryginalny: Budowa S7 w Małopolsce. Prace przy jednym z najważniejszych odcinków powoli dobiegają końca [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Donata

Niezaleznie od tego, kto na tym korzysta, ja tam sie z tej obwodnicy ciesze. Ring wokół krakowa ułatwi życie, zwłaszcza chyba mieszkancom Północy Krakowa i miejscowości ościennych. To było niewątpliwie coś potrzebnego, podobnie jak tramwaj na Górkę Narodową i inne inwestycje, ktore sie tam teraz odbywaja.

G
Gość

Jakie to dziennikarstwo proste. A jakieś pytania co z brakującymi odcinkami, czemu prace na odcinku Moczydło - Miechów idą jak po grudzie, kiedy wybiorą wykonowacę do odcinka Widoma - Kraków i dlaczego to będzie Salini?

Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie