Kraków. Wielkie wykopy i odwierty na budowie linii tramwajowej do Górki Narodowej [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W ramach prac wykonywane są m.in. wielkie odwierty. ZIM Kraków
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej w Krakowie. W ramach prac wykonywane są m.in. wielkie wykopy i odwierty pod nowe tory i przystanki. Tak dzieje się m.in. na odcinku od ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej do ul. Banacha. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postępy prac.

FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy

Ekipa od odwiertów pracuje w miejscu przyszłego przystanku przy ulicy Kuźnicy Kołłątajowskiej. Wyżej - w stronę ulicy Słomczyńskiego - postępują prace przy wykopie

- informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich.

Kraków. Postępują prace związane z budową linii tramwajowej ...

Przypomnijmy, że linia tramwajowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie park&ride. Ponad 60 proc. torowiska ma być zielona.

Z pętli Krowodrza Górka torowisko poprowadzone zostanie na północ, przez nowe, dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Opolską. Na wysokości ul. Pachońskiego skręci na wschód i przez ul. Siewną dojedzie do ul. Bociana. Tam z kolei skręci na północ. Pętla - z nowoczesnym dworcem - będzie znajdować w pobliżu al. 29 Listopada. Projekt zakłada także m.in. budowę 5 km nowych dróg i rozbudowę ulic: Pachońskiego, Siewnej i Bociana. Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany ma być parking typu park&ride (dwa pozostałe takie parkingi powstaną przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego).

Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak” Sp. z o.o. Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Budowa rozpoczęła się w lipcu 2020 r. Zgodnie z kontraktem wykonawca ma 26 miesięcy na zakończenie wszystkich prac.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 na łączną kwotę ok. 151 mln zł.

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Wielkie wykopy i odwierty na budowie linii tramwajowej do Górki Narodowej [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Al Don

Ale mnie cieszą takie widoki :) Bo rzeczywiście wygląda ten teren budowy jakby był w trakcie jakiejś poważnej wojny czy coś... Mają rozmach, ewidentnie :) Ale jedno jest dla mnie w tym wszystkim najważniejsze: że robią ten tramwaj, już prawie od roku, i że ostatecznie będzie to za 2-3 lata naprawdę elegancko skomunikowana dzielnica. Świadomość tego jest super!

K
Karol

Panie redaktorze Tymczak, trochę sobie poszedł na łatwiznę z tym przebiegiem linii tramwajowej, bo po przekroczeniu Opolskiej tramwaj będzie biegł tylko króciótkim odcinkiem w okolicy ul. Pachońskiego, bo mniemam , że pan wie, że ta ulica jest podzielona, więc nie ma takiej możliwości aby płynnie przeszła w Siewną najpierw musi pokonać ul. Białoprądnicką i przez ul. Górnickiego ponownie wjechać w drugą część ul. H.Pachońskiego aby dostać się do Siewnej.

Swoją drogą to bardzo dziwne , że rani dzielnicy IV Prądnik Biały przez tyle lat od rozpoczęcia działalności nie wystąpili z incjatywą zmiany nazwy tego drugiego odcinka ulicy Pachońskiego. Nie mieli problemu ze zmianą nazwy ronda Bronowickiego na Ofiar Katynia, ulic Gagarina na Jasnogórską ul Bagockiego na Vetulaniego, ul. Wolasa na . Batalionu „Skała” AK,ul. A,Zawadzkiego na Gen. Augusta Fieldorfa-Nila, Fika na Mackiewicza. Nie mogli przy okazji zrobić porządku z takimi ulicami urywanymi ulicami jak Łokietka, Pękowicka, Pachońskiego ? nawet patrona szpitala zmienili z dr Anki /Heleny Wolff/ na Jana Pawła 2/ szaman/ ale z tym sobie nie potrafili i nie potrafią sobie poradzić. Tak jest jak dzielnicą zamiast działaczy społecznych, pasjonatów , rządzą politycy, partyjniacy, histerycy i kościelni kolaboranci.

Dodaj ogłoszenie