Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Krakowianie kupują coraz więcej biletów na komunikację miejską [WIDEO]

Agnieszka Maj
Agnieszka Maj
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne) fot. archiwum
Według urzędników miejskich w ostatnim czasie wielu krakowian zdecydowało się na przesiadkę z aut do tramwajów i autobusów.

W październiku 2016 roku zostało sprzedanych łącznie 3 075 447 biletów na komunikację miejską, w tym 207 538 biletów okresowych. Oznacza to, że w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku, pasażerowie kupili 125 792 biletów więcej.

- Coraz więcej krakowian wybiera transport zbiorowy, co świadczy o tym, że częstsze kursy tramwajów które wprowadziliśmy i nowoczesny tabor - odniosły skutek - mówi Łukasz Franek, wicedyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

WIDEO: Coraz więcej mieszkańców Krakowa przesiada się do komunikacji miejskiej

Autor: Agnieszka Maj

Przypomnijmy, że od 3 października oprócz „pięćdziesiątki” również tramwaje nr 18 i 52 kursują co pięć minut. Od tego dnia zwiększyła się też częstotliwość kursowania kilku innych tramwajów i autobusów miejskich.

Według urzędników komunikacja miejska jest nie tyko szybsza, ale także bardziej komfortowa. W tym roku na ulice Krakowa wyjechało ponad 60 nowych autobusów. MPK czeka na dostawę kolejnych 124 nowoczesnych, przyjaznych dla środowiska pojazdów, w tym 12 autobusów hybrydowych i 20 elektrycznych. - Tak dużych inwestycji w zakup taboru jeszcze w Krakowie nie było - mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK.

W statystykach sprzedaży biletów widać także skutek uchwały o darmowych przejazdach dla uczniów. Dzieci ze szkół podstawowych mogą korzystać z tego przywileju od września. W efekcie dużo rzadziej niż przed rokiem sprzedawane są bilety ulgowe, również te grupowe. W październiku 2015 roku biletów grupowych ulgowych sprzedano 1517, a w październiku 2016 już tylko 313. W analogicznym okresie spadła też sprzedaż biletów ulgowych okresowych - o 3086 sztuk. - Patrząc jednak ogólnie, spadek sprzedaży z powodu darmowej komunikacji nie jest bardzo duży, bo choć uczniowie jeżdżą za darmo, to ich rodzice kupują bilety, by odwieźć swoje dzieci do szkoły - tłumaczył Łukasz Franek.

W zachęcaniu do przesiadki z aut do komunikacji miejskiej pomaga wprowadzanie priorytetów dla tramwajów i autobusów na ulicach, które przyspieszają przejazd przez centrum miasta. Przykładem może być przebudowa pierwszej obwodnicy i zmiana organizacji ruchu na ul. Kalwaryjskiej. - Wiem, że przedsiębiorcy skarżą się na zmiany na Kalwaryjskiej, ale otrzymujemy też listy od mieszkańców Krakowa, z których wynika, że takie zmiany im się podobają - mówi Łukasz Franek.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę SW Research, 87 proc. krakowian pozytywnie ocenia jakość taboru, z którego korzystają. 28 proc. badanych uważa komunikację miejską za najszybszy środek transportu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski