W tym roku wszystkie miasta wojewódzkie chcą wydać na promocję ok. 88 mln zł. To o 22 mln zł mniej niż w ubiegłym roku.
Największy spadek - 80 proc. - jest w Kielcach. Spore ograniczenia dotyczą gospodarzy Euro 2012 - Poznania (55 proc.), Warszawy (51 proc.), Gdańska (43 proc.) i Wrocławia (20 proc.).
Ale są miasta, gdzie zaplanowano zwiększenie wydatków promocyjnych - w Zielonej Górze o 4 proc., w Opolu - 14 proc., w Bydgoszczy o 20 proc., zaś w Krakowie aż o 88 proc. Jak podaje PRoto.pl, budżet Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta UMK wzrósł z 2,91 mln do 5,48 mln zł. Oprócz tego Kraków wspólnie z województwem małopolskim będą realizować cykl wizerunkowych kampanii promocyjnych w liniach lotniczych.
Specjaliści z branży PR podkreślają, że wysokość budżetu nie decyduje o skuteczności działań promocyjnych. Ważny jest dobry pomysł i konkretny cel, a tego często samorządom brakuje.
(GEG)
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?