MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kryzysowa promocja

GEG
SAMORZĄD. Na tegoroczną promocję miasta wojewódzkie przeznaczą o 20 proc. mniej pieniędzy niż w 2012 roku - wynika z analizy PRoto.pl, portalu branży public relations. A w Krakowie wydatki na ten cel wzrosną.

W tym roku wszystkie miasta wojewódzkie chcą wydać na promocję ok. 88 mln zł. To o 22 mln zł mniej niż w ubiegłym roku.

Największy spadek - 80 proc. - jest w Kielcach. Spore ograniczenia dotyczą gospodarzy Euro 2012 - Poznania (55 proc.), Warszawy (51 proc.), Gdańska (43 proc.) i Wrocławia (20 proc.).

Ale są miasta, gdzie zaplanowano zwiększenie wydatków promocyjnych - w Zielonej Górze o 4 proc., w Opolu - 14 proc., w Bydgoszczy o 20 proc., zaś w Krakowie aż o 88 proc. Jak podaje PRoto.pl, budżet Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta UMK wzrósł z 2,91 mln do 5,48 mln zł. Oprócz tego Kraków wspólnie z województwem małopolskim będą realizować cykl wizerunkowych kampanii promocyjnych w liniach lotniczych.

Specjaliści z branży PR podkreślają, że wysokość budżetu nie decyduje o skuteczności działań promocyjnych. Ważny jest dobry pomysł i konkretny cel, a tego często samorządom brakuje.

(GEG)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski