
Arkadiusz Maciejowski
Aktualizacja:
Wójcik (gość)
jak zwykle wychodzi u nas brak dyscypliny tak było i tak bd już chyba
kali (gość)
Jest oczywiście jeszcze tor w Żmigrodzie (woj. dolnośląskie), na którym Pendlino pobiło polski rekord prędkości, jadąc 293 km/godz.... i w tym momencie przestałem czytać dalej. SMUTNE!
Wrocławiak (gość)
Rekord "Pendolino" został osiągnięty na CMK, a nie na torze w Żmigrodzie, gdzie jest pętla o promieniach 600m i 900m. Przy v=292km/h i przy ruchu po okręgu o r=600m wymagane przyśpiesznie...rozwiń całość
Rekord "Pendolino" został osiągnięty na CMK, a nie na torze w Żmigrodzie, gdzie jest pętla o promieniach 600m i 900m. Przy v=292km/h i przy ruchu po okręgu o r=600m wymagane przyśpiesznie poprzeczne do toru ruchu wynosiłoby ok 11m/s2 czyli 1.1g, dla pilota myśliwca to nie jest dużo, ale dla pasażera tak. Pomijam fakt jak osiągnąć takie przyśpieszenie boczne - żadna przechyłka w torze tego nie zrównoważy!zwiń
Arq (gość)
Czegoś nie rozumiem. Alstom sprzedał chyba sam pociąg a nie infrastrukturę kolejową. Skoro PKP nie może przystosować torów do przeprowadzenia testów z prędkością 250km/h to jak może domagać się kar...rozwiń całość
Czegoś nie rozumiem. Alstom sprzedał chyba sam pociąg a nie infrastrukturę kolejową. Skoro PKP nie może przystosować torów do przeprowadzenia testów z prędkością 250km/h to jak może domagać się kar za brak homologacji, chyba że chcą te kary oddawać potem z odsetkami. Może niech zrobią tetsty na modelu Pendolino H0, jakiś minister podpisze homologację, potem się go wywali i zrobi proces który prokuratura umorzy. zwiń
Zbigniew Rusek
Może to 160 km/h wystarczy, gdyż pociągi są elektryczne a pojazd elektryczny im szybciej jedzie, tym więcej zużywa prądu (samochodowy przeciwnie, gdyż ma skrzynię biegów i powolna jazda samochodu...rozwiń całość
Może to 160 km/h wystarczy, gdyż pociągi są elektryczne a pojazd elektryczny im szybciej jedzie, tym więcej zużywa prądu (samochodowy przeciwnie, gdyż ma skrzynię biegów i powolna jazda samochodu =- zwłaszcza z automatyczną skrzynią - jest paliwożerna). To 160 i tak będzie zapewniać lepszy komfort jazdy niż składy z lokomotywą (notabene, tylko te szybkie lokomotywy zapewniają szybkość 160 km/h, a pozostałe elektrowozy - do 125 km/h), gdyż będzie miał lepsze przyśpieszenie, amortyzacje, lepsze wyposażenie składu (wygodne siedzenia, klimatyzacja), mniejszy hałas. zwiń
kakaowymistrz (gość)
Prędkość 160 km/h pociągu jest niekonkurencyjna na dalszych trasach gdy wzdłuż linii kolejowej jest droga A lub S. Pendolino planowo zaczną jeździć w grudniu 200 km/h. Jeżeli 8 gotowych składów...rozwiń całość
Prędkość 160 km/h pociągu jest niekonkurencyjna na dalszych trasach gdy wzdłuż linii kolejowej jest droga A lub S. Pendolino planowo zaczną jeździć w grudniu 200 km/h. Jeżeli 8 gotowych składów wyjedzie wcześniej na tory (na wakacje), to będzie jeździć 160 km/h.zwiń
makaoli (gość)
To dlaczego kupili ten badziewny Włoski makaron skoro nie ma z niego pożytku?
Kto dostał łapówkę za zakup PENDOLINO? I kto trzepie kasę za ich przestój?
EuroSpriner ES64U4 Husarz produkowane...rozwiń całość
To dlaczego kupili ten badziewny Włoski makaron skoro nie ma z niego pożytku?
Kto dostał łapówkę za zakup PENDOLINO? I kto trzepie kasę za ich przestój?
EuroSpriner ES64U4 Husarz produkowane przez SIEMENS (polskie oznaczenie: EU44) jest o niebo lepsza niż przestarzałe PENDOLIONOzwiń
łorms (gość)
Na jakiej podstawie twierdzisz, że to jest "badziew"? Czy tak dla zasady sobie piszesz aby sobie ponarzekać? W jaki sposób ma być pożytek z pociągu, skoro PLANOWO ma wejść do ruchu w grudniu tego...rozwiń całość
Na jakiej podstawie twierdzisz, że to jest "badziew"? Czy tak dla zasady sobie piszesz aby sobie ponarzekać? W jaki sposób ma być pożytek z pociągu, skoro PLANOWO ma wejść do ruchu w grudniu tego roku? Masz JAKIEKOLWIEK domysły, przesłanki, nie mówiąc o dowodach na korupcję? Nawet politycy i dziennikarze tego nie mają, a mają 100 krotnie większą wiedzę od ciebie.
W czym jest Husarz lepszy od Pendolino? Przecież to jest lokomotywa, a Pendolino to pasażerski EZT.
Siać bzdury każdy potrafi.zwiń
łorms (gość)
"Na pozostałych odcinkach od Krakowa aż do Gdańska Pendolino pojedzie maksymalnie 160 km na godzinę. Na więcej nie pozwoli stan torów."
Nie stan torów, tylko niewdrożenie systemu sterowania ruchem...rozwiń całość
"Na pozostałych odcinkach od Krakowa aż do Gdańska Pendolino pojedzie maksymalnie 160 km na godzinę. Na więcej nie pozwoli stan torów."
Nie stan torów, tylko niewdrożenie systemu sterowania ruchem (sygnalizacji kabinowej). Na części Warszawa-Gdańsk również będzie się jeździć 200 km/h, a docelowo na całej CMK będzie 230-250 km/h. zwiń