MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Lodgy. Kolejna nowa dacia

Redakcja
Kolejna nowość rumuńsko - francuskiej Dacii Fot. Archiwum
Kolejna nowość rumuńsko - francuskiej Dacii Fot. Archiwum
Rumuński MPV otrzyma nazwę lodgy. Mierzące 4,5 m długości auto oferowane będzie w dwóch wersjach - pięcio i siedmioosobowej. Oprócz przystępnej ceny, największymi zaletami pojazdu mają być: przestronne wnętrze (również w trzecim rzędzie siedzeń), niezłe materiały wykończeniowe i - podobnie jak w przypadku pozostałych model Dacii - trzyletnia gwarancja.

Kolejna nowość rumuńsko - francuskiej Dacii Fot. Archiwum

DACIA. W najbliższym czasie w salonach Dacii pojawi się zupełnie nowe auto. Po loganie, sandero i uterenowionym dusterze przyszła pora na rodzinnego vana o nazwie lodgy.

Podobnie jak dotychczasowe modele, pojazd powstał w oparciu o płytę podłogową logana. Na szczegółowe dane poczekać będziemy musieli do marca - oficjalna premiera modelu lodgy odbędzie się bowiem na salonie motoryzacyjnym w Genewie.

Historia Dacii - podobnie jak FSO - sięga lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Polski i rumuński zakład podążały początkowo tą samą drogą - obie fabryki zdecydowały się na współpracę licencyjną.

Firma od początku istnienia (1948 rok) związana była z francuskim Renault. Rumuni nie popełnili jednak tego błędu, co my i zdecydowali się stworzyć i promować własną markę. W 1966 roku pojawiła się nazwa Dacia. Początkowo starano się własnymi siłami zaprojektować od podstaw nowe auto o nazwie mioveni, jednak po dwóch latach prób, w 1968 roku, podpisano umowę licencyjną z Renault.

Prawdziwy rozkwit marka przeżyła jednak dopiero w ostatniej dekadzie. W 1999 roku firmą, po przerwie, znów zainteresowało się francuskie Renault. Francuzi wykupili niemal 100 procent akcji, na poważnie zajęli się też modernizacją. Koncern Renault w optymalizację procesu produkcji i dostosowanie zakładu w Pitesti do francuskich standardów zainwestował aż miliard euro.

Inwestycja przyniosła spodziewane efekty. W 2004 roku zaprezentowano samochód, który miał całkowicie odmienić wizerunek marki - model logan. Pojazd w całości bazował na rozwiązaniach koncernu Renault, największymi atutami sedana segmentu C miały być duże możliwości przewozowe i stosunkowo nowoczesna konstrukcja.

Auto zaprojektowane zostało z myślą o mniej zamożnych klientach, podstawowe wersje wyposażone były bardzo skromnie. Brak wielu elektronicznych dodatków sprawił jednak, że samochód szybko dał się poznać, jako tani i niezawodny.

I do dziś odnosi ogromny sukce na całym świecie

Jacek Jurecki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski