MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Maximum komfortu

j
Spokojna i wyważona nieco konserwatywna bryła dotychczasowego modelu maximy została poddana stylistycznym poprawkom, wynikającym z zastosowania większego rozstawu osi oraz wyższej i szerszej kabiny. Istotnie zwiększyła się objętość wnętrza, zastosowano zmienioną tablicę rozdzielczą, nowe wzory tapicerki i wbudowano dodatkowe schowki na drobne przedmioty. Drobiazgowe przywiązanie konstruktorów do dokładności montażu i wysokiej jakości materiałów przyczyniło się do znaczącego ograniczenia hałasu, drgań i wibracji docierających do pasażerów. Obydwie nowoczesne, wielozaworowe jednostki napędowe V6 są dynamiczne. Większy, 3.0-litrowy silnik charakteryzuje się mocą wynoszącą obecnie 200 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 271 Nm. Oba silniki o aluminiowych blokach i głowicach zostały wyposażone w 24 zawory, cztery wałki rozrządu i cały szereg innych rozwiązań technologicznych. W układzie przeniesienia napędu stosuje się 5-biegową, mechaniczną skrzynię przekładniową lub specjalnie zaprojektowaną dla maximy QX automatyczną, czterobiegową, z trzema programami pracy.

Podczas salonu samochodowego w Genewie pokazano drugą generację maximy QX, najdroższego modelu Nissana oferowanego na rynku europejskim. W nowej maximie QX, posiadającej bliźniacze modele, przeznaczone do sprzedaży na rynku japońskim i amerykańskim, wprowadzono liczne modyfikacje - poprawiono komfort, bezpieczeństwo, osiągi, zwiększono ilość miejsca we wnętrzu, wzbogacono wyposażenie. Ze zmienionym nadwoziem, poprawionym zawieszeniem, obszerniejszym wnętrzem i z dwoma 24-zaworowymi silnikami V6 - 2.0 i 3.0-litrowym o mocy 200 KM - nowa maxima QX ma za zadanie zdobyć większy udział na rynku, w europejskim segmencie E. Czy jej to się uda, czy na Starym Kontynencie pokona audi, bmw, volvo czy mercedesy?
     Struktura nadwozia jest o 30% sztywniejsza, w porównaniu z dotychczasowym modelem. Z przodu zachowano sprawdzoną kombinację kolumn typu MacPherson, sprężyn śrubowych i stabilizatora przechyłów, jednakże tylne zawieszenie istotnie zmodyfikowano. Zastosowana tutaj przestrzennie prowadzona belka skrętna (Multi-Link Beam suspension) łączy zalety belki skrętnej i zawieszenia wielowahaczowego. Zmieniono mocowanie drążka poprzecznego, przenosząc je z dotychczasowego położenia z przodu belki do tyłu, za tylną oś, dzięki czemu poprawiono stabilność i zmniejszono hałas, generowany przez zawieszenie kół tylnych.
     Nissan maxima całkiem nieźle sprzedaje się na rynkach całego świata, przy czym każda wersja została indywidualnie dopasowana do wymagań poszczególnych rynków. W Stanach Zjednoczonych, gdzie istnieje szczególnie duży popyt na pojazdy segmentu E - w 1999 roku sprzedano 130 000 tych największych nissanów. W Polsce - ze względu na cenę - są to śladowe ilości. Z tego samego powodu także nowa maxima raczej nie ma szans na dużą sprzedaż.

(j)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski