Co ciekawe, flagowy SUV Audi, który niedawno zadebiutował w polskich salonach, waży aż o 325 kg mniej od modelu, który zastępuje. Dzięki temu, w połączeniu z nowoczes- nymi jednostkami napędowymi, jego wydajność wzrosła o 26 procent.
Zużycie paliwa dla benzynowego silnika TFSI spadło o 28 procent, a dla diesla TDI o 23 procent, względem porównywalnych wersji poprzedniego Q7. My mieliśmy wyjątkową okazję poznać bliżej atuty tego auta podczas podróży po Górach Skalistych w Kanadzie.
Komfort jak w Premium
Choć na drugą generację modelu Q7 trzeba było czekać aż 10 lat, to jego wygląd jest raczej ewolucją, niż rewolucję stylistyczną, choć auto jest wyraźnie zgrabniejsze od poprzednika. Sporo zmieniło się za to w kabinie, która jest teraz równie komfortowa co w limuzynach klasy Premium. Przy czym auto oferowane jest zarówno w 5- jak i 7-osobowej wersji.
Jeśli chodzi o jednostki napędowe tego modelu, to charakteryzują się one najlepszymi parametrami w segmencie dużych SUV-ów z napędem na cztery koła. A warto przypomnieć, że wśród rywali Q7 są takie modele jak Mercedes GLE, BMW X5 czy Volvo XC90.
Będzie także hybryda
Nowe Audi Q7 oferowane jest z dwoma silnikami V6 (jeden benzynowy i dwa diesle). Jednostka 3.0 TFSI o mocy 333 KM pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy. Niewiele wolniej można przyspieszać z dieslem o mocy 272 KM, która zapewnia sprint do setki w 6,3 sekundy.
Warto dodać, że silnik wysokoprężny zużywa średnio jedynie 5,7 litra oleju napędowego na 100 km. W ofercie jest także słabszy diesel (218 KM) o tej samej pojemności, a w późniejszym terminie w sprzedaży pojawi się pierwsza na świecie hybryda typu plug-in z sześciocylindrowym silnikiem diesla, silnikiem elektrycznym i napędem quattro o mocy 373 KM.
Właściwości jezdne auta gwarantują komfort także po zjechaniu z asfaltowej drogi.
Wsparcie dla kierowcy
Oprócz tego Audi Q7 oferuje wiele, jeśli chodzi o obsługę i urządzenia multimedialne oraz systemy wsparcia kierowcy. Na pokładzie znajdziemy zarówno Modułowy System Infotainment drugiej generacji, jak i wirtualny kokpit Audi virtual cockpit.
Nowy element: MMI all-in-touch z dużym panelem dotykowym sprawia, że obsługa wszystkich systemów nie powinna sprawiać problemów.
Ceny nowego Audi Q7 rozpoczynają się od 269 500 zł za podstawową wersję z silnikiem 3.0 TDI/218 KM. 306 900 zł trzeba zapłacić za 3.0 TDI/272 KM, a za Audi Q7 3.0 TFSi/333 KM trzeba zapłacić 309 700 zł.
Za dopłatą 11 460 zł do Audi można zamówić zawieszenie pneumatyczne Adaptative Air Suspension.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?