Gran Tourer to pierwszy kompaktowy mini-van z segmentu premium mogący pomieścić aż siedmiu pasażerów.
Po otwarciu drzwi kierowcy wita nas identyczna jak w odmianie Active Tourer deska rozdzielcza. Nie jest to oczywiście zarzut, bo spasowanie materiałów, ale też ich dobór nie pozostawia wątpliwości, że to samochód klasy premium.
Na przednich fotelach znajdziemy sporą przestrzeń. W drugim rzędzie miejsca nam również nie zabraknie. Dwa dodatkowe fotele - chowane w podłodze bagażnika - wymagają dopłaty 3450 zł. I przeznaczone są raczej dla dzieci.
Bagażnik BMW serii 2 Gran Tourer oferuje 645-1905 litrów w wersji 5-osobowej oraz 560-1820 litrów przy 7-osobowej konfiguracji. Jeżeli jednak rozłożymy trzeci rząd siedzeń do dyspozycji pozostanie skromne 145 litrów.
Gama silnikowa najbardziej rodzinnej "beemki" w historii składa się z pięciu jednostek napędowych. Dwie z nich to konstrukcje benzynowe. Mniejszy 3-cylindrowy silnik o pojemności 1499 ccm osiąga moc 136 KM, a 4-cylindrowy motor 2.0/192 KM jest zarazem najmocniejszym w całej palecie Gran Tourer'a.
Klienci mają do wyboru także trzy jednostki wysokoprężne, z czego bazowym turbodieslem jest 3-cylindrowa konstrukcja o pojemności 1496 ccm i mocy 116 KM. Większy 4-cylindrowy silnik ma 1995 ccm pojemności skokowej i dostępny jest w dwóch wariantach mocy: 150 oraz 190 KM. Tylko najmocniejsza 190-konna odmiana 220d dostępna jest wyłącznie z napędem na wszystkie koła xDrive. Wszystkie inne wersje silnikowe napędzają przednią oś pojazdu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?