Najczęstsze usterki samochodów. Te rzeczy psują się w każdym aucie! Czy można uniknąć takich awarii?
Zużyte świece żarowe
Nie zawsze trudność z uruchomieniem zimnego silnika jest objawem kłopotów z akumulatorem. Jeśli mamy Diesla, a do kłopotów z rozruchem dochodzi do tego nierówna praca silnika na biegu jałowym, auto zaczęło spalać więcej paliwa, a dodatkowo po uruchomieniu go widzimy siwy dym, możemy być niemal pewni, że winne są świece żarowe, które uległy zużyciu.
Stan świec żarowych powinniśmy kontrolować co dwa lata – zrobi to warsztaty posiadający przeznaczony do tego tester. Nie ma reguły co do tego, kiedy powinny być wymienione – w niektórych autach wytrzymają ponad 100 tys. km, w innych mniej. Dłuższa żywotność jest w autach używanych często na długich trasach.
Jeśli już okaże się, że jedna ze świec żarowych nie działa poprawnie, wymienić trzeba wszystkie cztery. Niestety, nie będzie to tanie – pojedyncza świeca żarowa w starszych autach potrafi kosztować nawet 60 złotych, a w nowszych – nawet 200.